§ 78 Ratikka-viikon ja Ratikka-juhlan markkinointikampanjan hankinta Hill and Knowlton Finland Oy:ltä

Lataa  Kuuntele 

TRE:4373/02.07.01/2021

Päätöspäivämäärä

24.6.2021

Päätöksen tekijä

Johtaja, kaupunkiympäristön palvelualue

Valmistelijan yhteystiedot

 Projektisuunnittelija Henna Puisto, puh. 040 517 9397, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

 Johdon assistentti Katri Naulo, puh. 040 801 6003, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen raitiotien osaa 1 on rakennettu vuodesta 2017 saakka. Työt valmistuvat vuoden 2021 aikana ja liikennöinti raitiotielinjoilla 1 ja 3 aloitetaan 9.8.2021. 

Tampereen ratikan liikennönnin aloitusta juhlitaan Ratikka-juhlassa 8.8.2021 Jugendtorilla sekä 2.-.8.8. järjestettävällä Ratikka-viikolla, johon on kutsuttu raitiotien varrella olevat yritykset mukaan. 

Ratikka-juhlasta ja ratikka-viikkosta viestitään kuntalaisille monikanavainen mainoskampanjan avulla, joka näkyy alueellisesti televisiossa, printtimediassa, sosiaalisessa mediassa ja radiossa kesän 2021 aikana. 

Ratikka-juhlan ja Ratikka-viikon mainoskampanja toteutetaan yhteistyössä Raitiotien kehitysohjelman ja Tampereen Raitiotie Oy:n kanssa. Raitiotien kehitysohjelman osuus kampanjan kustannuksista on enintään 39 850 euroa (alv 0%). Kustannus sisältää kamppanjakokonaisuuden, tapahtuman visuaalisen ilmeen, tv-mainoksen, radiomainoksen sekä printtimainosten suunnittelun ja tuotannon sekä radiomainonnan ja printtimainonnan mediakustannukset. 

Kampanjan suunnittelusta  ja toteutuksesta vastaa Hill & Knowlton Finland Oy, joka on kaupungin markkinoinnin ja viestinnän sopimuskumppani. 

Päätös

Hankitaan markkinointikonsepti ja -kampanja Hill and Knowlton Finland Oy:ltä kattohintaan 39 850  euroa (alv 0%). Kustannus maksetaan Raitiotien kehitysohjelman kustannuspaikalta 111 821.

Allekirjoitus

 Johtaja Mikko Nurminen