§ 119 Johtoryhmän valmennuksen pienhankinta Tampereen seudun ammattiopistoon

Lataa  Kuuntele 

TRE:1745/02.07.01/2024

Päätöspäivämäärä

6.5.2024

Päätöksen tekijä

Johtaja, ammatillinen koulutus

Valmistelijan yhteystiedot

Kehittämispäällikkö Tiina Kauma, puh. 050 577 0461 ja hankintasuunnittelija Piritta Simonen, puh. 040 868 7664, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johtaja, ammatillinen koulutus Kirsi Viskari, puh. 0400 376420, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen seudun ammattiopisto (Tredu) pyysi tarjouksia Tredun uuden johtoryhmän valmennuksesta johtoryhmätyöskentelyn tueksi tarjouspyynnössä eritellyn mukaisesti.

Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta.  

Hankintamenettelynä käytettiin Tampereen kaupungin hankintaohjeen mukaista rajoitettua menettelyä, jossa tarjouksia pyydettiin etukäteen määrätyltä joukolta yrityksiä, jotka arvioitiin luotettaviksi ja toimituskykyisiksi suorittamaan hankinta. Tarjouspyyntö lähetettiin sähköpostitse 28.3.2024 viidelle (5) yritykselle, jotka olivat: BoMentis Oy (Y-tunnus 1621430-2), Lifted Oy (Y-tunnus 2603736-2), Psycon Oy (Y-tunnus 0807347-4), Timanttia Consulting Oy (Y-tunnus 2812959-4) ja Verona Consulting Oy (Y-tunnus 1599979-3).

Tarjouksen jättivät määräaikaan 22.4.2024 klo 12 mennessä kaikki edellä mainitut yritykset.

Tarjoajien soveltuvuuden tarkistaminen

Hankintayksikkö on tarkistanut tarjouskilpailuun osallistuneiden tarjoajien soveltuvuuden ennen hankintapäätöstä. Tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset.

 

 

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkistaminen

Tarjouskilpailuun osallistuneet tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.

Tarjousten vertailu

Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin parasta hinta-laatusuhdetta seuraavin painotuksin: Hinta, painoarvo 50 % ja Laatu, painoarvo 50 %. Laatua arvioidaan seuraavista näkökulmista: Valmennuksen toteutussuunnitelman sisällön soveltuvuus tilaajan tarpeeseen, Ammatillisen oppilaitoksen johtoryhmätyöskentelyn uudistamisen näkökulma ja valmennuksen työnohjauksellinen ote sekä Referenssien tulokset ja vaikuttavuus.

Tarjousvertailu toteutettiin tarjouspyynnössä kuvatulla tavalla. Vertailu ja pisteytys ilmenevät liitteenä olevasta vertailutaulukosta.

Vertailun perusteella kokonaistaloudellisesti hinta-laatusuhteeltaan edullisimman tarjouksen teki BoMentis Oy (Y-tunnus 1621430-2), joka esitetään valittavaksi Tredun johtoryhmän valmennuksen toteuttajaksi.

Valmennuksen kesto on kahdeksan (8) valmennuskertaa, alkaen 17.6.2024 ja päättyen kesäkuussa 2025. Yhden valmennuskerran kesto on 2,5 tuntia. Valmennuksen sisältö on tarjouspyynnössä ja tarjouksessa ilmoitetun mukainen. Tarkemmat valmennuksen tavoitteet ja aikataulu sovitaan ensimmäisen valmennuskerran yhteydessä.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 19 200 euroa (alv 0%), sisältäen kaikki valmennuksen tuottamisesta tilaajalle aiheutuvat kustannukset.

Optiona voidaan tarvittaessa hankkia lisää yksittäisiä valmennuskertoja.

Hankinnan kustannukset kohdennetaan kustannuspaikalle 134669.

Asiakirjojen julkisuus

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa.

Hankinnan valmistelijoina toimivat kehittämispäällikkö Tiina Kauma, HR-asiantuntija Ilona Sankkila, suunnittelupäällikkö Johanna Järvensivu ja hankintasuunnittelija Piritta Simonen.

Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Sopimuksen vastuuhenkilönä toimii kehittämispäällikkö Tiina Kauma.

Hallintosäännön 147 §:n mukaan viranhaltija tai hänen määräämänsä allekirjoittaa päätökset, sopimukset, sitoumukset ja muut asiakirjat päättämissään asioissa.

Johtajan, ammatillinen koulutus päätösvalta irtaimen omaisuuden sekä palvelujen hankintaan perustuu palvelualueen johtajan päätökseen 20.2.2024 § 19 Elinvoiman palvelualueen toimintasääntö. (Toimintasäännön liite: Yleishallinto 1.3.2024 alkaen.)

Päätös

Sopimus Tampereen seudun ammattiopisto Tredun uuden johtoryhmän valmennuksesta tehdään esityksen mukaisesti BoMentis Oy (Y-tunnus 1621430-2) kanssa.

Valmennus on kestoltaan kahdeksan valmennuskertaa ajalla kesäkuu 2024 – kesäkuu 2025.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 19 200 euroa (alv 0%).

Hankinnan kustannukset kohdennetaan kustannuspaikalle 134669.

Sopimus hankinnasta syntyy vasta hankintasopimuksen allekirjoituksella.

Optiona voidaan tarvittaessa hankkia lisää yksittäisiä valmennuskertoja.

Allekirjoitus

Johtaja Kirsi Viskari

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.