Päätöksen perustelut
Hankinnan tarkoituksena on tukea Tampereen kaupungin hyvinvointikertomuksen laadintaprosessia fasilitoimalla tietotyöpajoja, joissa käsitellään eri tietolähteistä kerättyä hyvinvointitietoa ja muodostetaan johtopäätöksiä hyvinvointikertomukseen sisällytettävistä, asukkaiden hyvinvoinnin tilaa kuvaavista teemoista ja mittareista/indikaattoreista. Hyvinvointikertomus tullaan toteuttamaan Power BI -työkalulla lähtökohtaisesti kaupungin omana työnä. Tietosisällön jäsennyksessä tulee ottaa huomioon kaupungin Power BI-alustan rakenne, mahdollisuudet ja rajoitukset.
Sopimuskausi alkaa sopimuksen allekirjoittamisesta ja on voimassa, kunnes sopimuksessa yksilöidyt sopimusvelvoitteet on suoritettu. Sopimusvelvoitteet on suoritettu, kun loppuraportti on luovutettu tilaajalle ja selvitysten tulosten esittelytilaisuus on pidetty. Loppuraportti luovutetaan tilaajalle viimeistään 15.3.2025.
Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta.
Hankintamenettelynä käytettiin Tampereen kaupungin hankintaohjeen mukaista rajoitettua menettelyä, jossa tarjouksia pyydettiin etukäteen määrätyltä joukolta yrityksiä, jotka arvioitiin luotettaviksi ja toimituskykyisiksi suorittamaan hankinta. Tarjouspyyntö lähetettiin sähköpostitse 24.10.2024 seitsemälle (7) yritykselle, jotka olivat Nordic Healthcare Group Oy (Y-tunnus 2629495-9), Broadscope Managment Consulting Oy (2434526-5), MDI Public (Y-tunnus 1940671-3), Solvea Oy (Y-tunnus (2384227-8), Sees Consulting Oy (Y-tunnus 3486362-1), Creatido Oy (Y-tunnus (3244224-1) ja Advian Consulting Oy (Y-tunnus 3304186-1).
Tarjouksen jättivät määräaikaan 7.11.2024 klo 12:00 mennessä mennessä neljä (4) yritystä: Nordic Healthcare Group Oy (Y-tunnus 2629495-9), MDI Public (Y-tunnus 1940671-3), Sees Consulting Oy (Y-tunnus 3486362-1) ja Creatido Oy (Y-tunnus (3244224-1).
Tarjoajien soveltuvuuden tarkistaminen
Hankintayksikkö on tarkistanut esitetyn sopimuskumppanin soveltuvuuden ennen hankintapäätöstä. Hankintayksikkö on tarkastanut esitetyn sopimuskumppanin tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:ssä mainitut selvitykset ja todistukset ennen hankintapäätöksen tekemistä.
Esitetty sopimuskumppani täyttää tarjouspyynnössä tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset.
Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkistaminen
Kaikki tarjoajat täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.
Tarjousten vertailu
Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin parasta hinta-laatusuhdetta seuraavin painotuksin:
Hinta 50 vertailupistettä
Asiantuntijan htp-hinta kerrottuna tarjoajan ilmoittamalla htp-määrällä
Laatu 50 vertailupistettä
Lisäkokemus (max pisteet painotettuna 15)
Alustava toteutussuunnitelma (max pisteet painotettuna 35)
Tarjoajalta on tehty laatupisteiden vähennyksiä, mikäli hankintayksikkö on arvioinut, että referenssi ei täytä edellytettyjä vaatimuksia. Mikäli tarjoaja on nimennyt vain vastuuasiantuntijan, ei se ole voinut saada laatupisteitä asiantuntijan 1 ja 2 lisäkokemuksesta.
Lopuksi tarjoajan hinta- ja laatupisteet laskettiin yhteen. Edellä mainitun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki MDI Public (Y-tunnus 1940671-3).
MDI Public (Y-tunnus 1940671-3) esitetään valittavaksi sopimuskumppaniksi.
Asiakirjojen julkisuus
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa. Asiakirjatiedustelut osoitetaan osoitteeseen kirjaamo@tampere.fi.
Hankinnan valmistelijana toimi hyvinvointijohtaja Tarja Puskala ja hyvinvointikoordinaattori Jaana Ylänen.
Sopimus sitoo palveluntuottajaa heti allekirjoittamishetkestä lukien, mutta Tilaajaa vasta, kun viranhaltijapäätös on lainvoimainen.
Sopimuksen vastuuhenkilönä toimii hyvinvointijohtaja, jota vakanssia tällä hetkellä hoitaa Tarja Puskala. Vakanssinhoitajan vaihtuessa vastuu sopimuksesta siirtyy kulloisellekin haltijalle. Vastuuhenkilö huolehtii tarvittaessa yhteyshenkilön nimeämisestä sopimukselle.
Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 32 000 euroa sopimuskauden aikana sisältäen mahdollisuuden optioon.
Johtajan päätösvalta asiassa perustuu konsernijohtajan päätökseen 27.2.2024 § 46 (konsernijohtajan toimivaltaan kuuluvan asian siirtäminen viranhaltijan ratkaistavaksi). Konsernihallinnon toimintasäännön delegointiliitteen mukaan konserniyksikön johtaja päättää johtamansa toiminnan enintään 60 000 euron suuruisten palvelujen hankinnasta konsernihallinnon vuosisuunnitelman rajoissa, lukuun ottamatta projekteja.