§ 4 Tilojen käyttö ja catering-palvelujen hankinta Compass Group Finland Oy:ltä

Lataa  Kuuntele 

TRE:5705/02.07.01/2025

Päätöspäivämäärä

10.11.2025

Päätöksen tekijä

Johtaja, Strateginen ohjaus ja konsernipalvelut

Valmistelijan yhteystiedot

Projektiasiantuntija Nelly Lähteenmäki, puh. 040 154 3761, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johtaja Reija Linnamaa, puh. 040 572 9610, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Hankinta toteutetaan Compass Group Finland Oy:ltä, joka tarjoaa tiloja ja catering-palveluita. Hankinta sisältää Ravintola Valtatie 30:n tilojen käytön perjantaina 28.11.2025. Tila ja palvelut hankitaan Tampereen kaupungin konsernihallinnon pikkujoulutilaisuutta varten.

Strateginen ohjaus ja konsernipalvelut -ryhmä pyysi Compass Group Finland Oy:ltä tarjousta pikkujoulutilaisuutta varten.

Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta.

Hankintaa varten tuotettiin kevennetty kilpailutus sähköpostitse seitsemälle eri palveluntarjoajalle. Varsinaista tarjouspyyntöä ei ole lähetetty. Kevyellä kilpailutuksella pystyttiin varmistumaan oikeasta hintatasosta ja palvelun laadusta. Valittu palveluntarjoaja valittiin päivämäärän ja hinnan mukaan.

Compass Group Finland Oy:n tarjous pikkujoulutilaisuudelle Ravintola Valtatie 30:ssa 28.11.2025 sisältää tilan käytön, buffetmenun (38,50 €/hlö), alku- ja ruokajuomat veloitettuna kulutuksen mukaan, erikoisruokavaliot lisämaksusta (+4 €/hlö), henkilökunnan palvelut klo 24 asti (ylityö veloitetaan erikseen), järjestyksenvalvonnan (50,60 €/h/henkilö, min. 5 h), vapaan narikan sekä perusjouluisen somistuksen; hintoihin lisätään arvonlisävero (14 % ruoasta ja alkoholittomista juomista, 25,5 % muista palveluista), ja lopullinen henkilömäärä tulee vahvistaa 10 arkipäivää ennen tilaisuutta.

Sopimus Ravintola Valtatie 30:n tilojen käyttöön 28.11.2025 ja catering-palvelujen tuottamisesta esitetään tehtäväksi Compass Group Finland Oy:n kanssa (Y-tunnus 0873697-9).

Ennen hankintasopimuksen allekirjoitusta hankintayksikkö on tarkastanut tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:ssä mainitut selvityksen ja todistukset ennen hankintapäätöksen tekemistä tiloista ja catering-palvelujen tuottamisesta.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa.

Hankinnan valmistelijoina toimivat projektiasiantuntija Nelly Lähteenmäki ja koordinaattori Jessica Stortz. Asiantuntijana toimi hankintakoordinaattori Päivi Haapaniemi.

Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 22 512,80 euroa vuodessa eli 22 512,80 euroa sopimuskauden aikana.

Hankinnan kustannukset maksetaan konsernihallinnon kustannuspaikoilta 113220 (strateginen ohjaus ja konsernipalvelut), 113280 (digitalisaatio ja tietohallinto) ja 113227 (kilpailukyky ja innovaatiot).

Konsernihallinnon toimintasäännön delegointiliitteen (konsernijohtajan päätös 1.9.2025 § 157) mukaisesti ryhmän johtaja päättää johtamansa toiminnan osalta tavaroiden ja palvelujen hankinnoista enintään 60 000 euroon asti sekä sopimusten hyväksymisestä vuosisuunnitelman rajoissa.

Päätös

Hyväksytään sopimus Ravintola Valtatie 30:n tilojen käytöstä ja catering-palvelujen tuottamisesta Compass Group Finland Oy:n kanssa (Y-tunnus 0873697-9) konsernihallinnon pikkujoulutilaisuutta varten.

Sopimuksen vastuuhenkilöksi nimetään Reija Linnamaa.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 22 512,80 euroa vuodessa.​

Hankinnan kustannus maksetaan siten, että kustannus jaetaan tasan kolmen konsernihallinnon ryhmän kesken. Kustannuspaikat ovat 113220 (strateginen ohjaus ja konsernipalvelut), 113280 (digitalisaatio ja tietohallinto) ja 113227 (kilpailukyky ja innovaatiot).

Sopimus hankinnasta syntyy vasta hankintasopimuksen allekirjoituksella.

Allekirjoitus

Johtaja Reija Linnamaa

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.