§ 89 Eventilla-tapahtumahallintajärjestelmän pienhankinta

Lataa  Kuuntele 

TRE:5086/02.07.01/2024

Päätöspäivämäärä

20.12.2024

Päätöksen tekijä

Johtaja, digitalisaatio ja tietohallinto

Valmistelijan yhteystiedot

ICT-päällikkö Terhi Suuronen, puh. 040 806 2649, etunimi.sukunimi@tampere.fi 

Lisätietoja päätöksestä

Johtaja Maria Nikkilä,​ puh. 040 581 1477,​ etunimi.sukunimi@tampere.fi 

Päätöksen perustelut

Tampereen kaupungin konsernihallinnon kilpailukyky- ja innovaatiot -ryhmän suhdetoiminta- ja markkinointiyksikön, vetovoima- ja edunvalvontayksikön tapahtumapalveluiden ja pormestarin sihteerin käytössä on ollut 1.11.2019 lähtien Eventilla Oy:n tarjoama tapahtumanhallintajärjestelmä ohjelmistopalveluna. Aluksi järjestelmä oli kuusi (6) kuukautta koekäytössä, minkä jälkeen sopimus on uusittu vuosittain. Nykyinen sopimus on voimassa 31.12.2024 saakka. Hankinnassa edettiin määräaikaisin sopimuksin, koska odotettiin tuolloin suunnitteilla olleen Dynamics CRM -asiakashallintajärjestelmän ja sen osana Marketing-tapahtumanhallintajärjestelmän hankinnan toteutumista. Sittemmin Dynamics-ratkaisujen testaamisessa selvisi, etteivät ne täytä kaikkia suhdetoiminnan tarpeita tapahtumanhallinnalle.

Digitalisaatio- ja tietohallintoryhmä pyysi Eventilla Oy:ltä tarjousta Eventilla-tapahtumahallintajärjestelmän ohjelmistopalvelusta toistaiseksi voimassa olevaksi sopimuskaudeksi.

Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta.

Eventilla Oy:n tarjous sisältää Eventilla ohjelmistopalvelun ja viestinnän arvonlisäverottomaan vuosihintaan 4 032 euroa. Tarjous sisältää lisäksi seuraavat optiot:

  • uusi alatili, kertakustannus 500 euroa ja kuukausimaksu 49 euroa
  • maksupalvelumoduuli, kuukausimaksu 15 euroa ja lippukohtainen palvelumaksu
  • lisäkäyttäjäpaketti enintään 10:lle käyttäjälle, kuukausihinta 100 euroa
  • lisäkäyttäjäpaketti enintään 20:lle käyttäjälle, kuukausihinta 250 euroa
  • MS Dynamics 365 -integraatio, kertamaksu 1 800 euroa ja kuukausimaksu 179 euroa.


Tarjottu ohjelmistopalvelu täyttää todetusti tilaajan vaatimukset. Tarjous on hinnaltaan ja muilta ehdoiltaan hyväksyttävissä. Suhdetoiminta- ja markkinointiyksikkö katsoo, että kaupungin tilaisuuksien kutsu- ja ilmoittautumisprosessien hoitamiseksi on välttämätöntä jatkaa Eventilla- tapahtumahallintajärjestelmän käyttöä toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella.

Sopimus Eventilla-järjestelmästä esitetään tehtäväksi Eventilla Oy:n kanssa (y-tunnus: 2321609-0).

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa.

Hankinnan valmistelijana toimi ICT-päällikkö Terhi Suuronen.

Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Sopimuksen vastuuhenkilönä toimii ICT-päällikkö, jota vakanssia tällä hetkellä hoitaa Terhi Suuronen. Vakanssinhoitajan vaihtuessa vastuu sopimuksesta siirtyy kulloisellekin haltijalle. Vastuuhenkilö huolehtii tarvittaessa yhteyshenkilön nimeämisestä sopimukselle.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 6 360 euroa vuodessa sisältäen optioista maksupalvelumoduulin ja MS Dynamics 365 -integraation käytön. Lisäksi integraation toteuttamisesta aiheutuu arvonlisäveroton 1 800 euron kertamaksu.

Tampereen kaupungin konsernihallinnon toimintasäännön (konsernijohtaja 27.2.2024 § 46) liitteen 1 mukaan digitalisaatio ja tietohallinto -ryhmän johtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupungin ICT-hankinnoista ja ICT-sopimuksista vuosisuunnitelman rajoissa.​​

Päätös

Sopimus Eventilla-tapahtumahallintajärjestelmän hankinnasta tehdään toistaiseksi voimassa olevana Eventilla Oy:n (y-tunnus: 2321609-0) kanssa.​

Sopimuksen vastuuhenkilöksi nimetään ICT-päällikkö (Terhi Suuronen).

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 6 360 euroa vuodessa.​ Lisäksi hankinnasta aiheutuu 1 800:n euron kertamaksu.

Hankinnan kertamaksu kohdennetaan projektirakenneosalle K1130_18_059 ja kuukausimaksut projektirakenneosalle J1130_18_059.

Sopimus hankinnasta syntyy vasta hankintasopimuksen allekirjoituksella.

Allekirjoitus

Johtaja Maria Nikkilä

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.