§ 164 Perusopetuksen rehtorin viran täyttäminen Annalan koulussa

Lataa  Kuuntele 

TRE:4635/01.02.01/2024

Päätöspäivämäärä

20.12.2024

Päätöksen tekijä

Perusopetusjohtaja

Lisätietoja päätöksestä

Perusopetusjohtaja Kristiina Järvelä, p. 040 800 4678, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Perusopetuksen rehtorin viran kelpoisuusehdot määräytyvät opetustoimen kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukaan (rehtorin kelpoisuus). Annalan koulun rehtorin tehtävässä eduksi katsotaan aikaisempi johtamiskokemus sekä kokemus kehittämistyöstä isossa sekä monipuolisia opetusjärjestelyitä tarjoavassa yhtenäiskoulussa ja erinomaiset vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.  

Perusopetuksen rehtorin virka on ollut haettavana Tampereen kaupungin internet-sivuilla www.tampere.fi, TE-palvelujen verkkosivuilla, KuntaRekryssä (hakuavain TRE-01-754-24).  Lisäksi tehtävästä on ilmoitettu muissa hakukanavissa (X, LinkedIn, Facebook ja Duunitori). Hakuaika oli 3.10.-17.10.2024. 

Virkaa haki määräajassa 16 henkilöä. Hakijoista 15 täytti kelpoisuusvaatimukset. Haastattelijoina toimivat perusopetusjohtaja Krstiina Järvelä ja opetusjohtaja Ville Raatikainen. 

Kun otetaan huomioon koulutuksen ja kokemukseen liittyvien asioiden lisäksi haastatteluissa saatu vaikutelma ja laadittu arvio soveltuvuudesta tehtävään, on hakijoista KM Kristiina Lindroos tehtävään soveltuvin.

Tiedot palvelussuhteen alkaessa:

Toimintayksikkö: Perusopetus

Vakanssinumero: 10002991

Virkanimike: Perusopetuksen rehtori

Esihenkilö: Opetusjohtaja

Virkaehtosopimus: Kunnallinen opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimus

Hinnoittelu: 4 03 01 40 1

Esihenkilöasema: Kyllä

Työaikamuoto: Kokonaistyöaika (toiminnalliset vaatimukset huomioon ottava toimistotyöaika 36,25 t/vko )

Palkkakustannukset: tili 401100,​ kustannuspaikka 131931,​ toiminto 240.

Virkasuhteessa noudatetaan edellä mainittua kunnallista virkaehtosopimusta.

Henkilö on velvollinen suorittamaan virkaehtosopimuksen mukaista varallaoloa ja päivystystä tarpeen niin vaatiessa.

Viranhaltija on määrättäessä velvollinen työskentelemään myös muissa työnantajan organisaatioon kuuluvissa toimipaikoissa. Viranhoitopaikka voi muuttua virkasuhteen aikana ja siitä määrääminen kuuluu työnantajan työnjohto-oikeuden piiriin.

Palkka maksetaan kerran kuukaudessa. Virkasuhteen päättyessä palkka ja muut suoritukset maksetaan normaaleina palkanmaksupäivinä kuitenkin virkasuhteen päättymistä seuraavan kalenterikuukauden loppuun mennessä. Verkkopalkkalaskelma on Tampereen kaupungin ensisijainen palkkalaskelman toimitustapa.

Henkilö on merkitty henkilöstöhallinnon henkilörekisteriin. Rekisteriä koskeva tietosuojaseloste sekä tiedote rekisteröidyn oikeuksista ovat nähtävissä Tampereen kaupungin internet-sivuilla.

Laissa kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta 7 §:ssä määrätään terveydentilaa koskevan selvityksen antamisesta ja 8 §:ssä määrätään koeajasta.

Laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä 3 §.

Perusopetusjohtajan päätösvalta perustuu sivistyspalvelujen palvelualueen johtajan päätökseen 31.10.2024 § 91, toimintasäännön liitteiden delegointimatriiseihin (palvelussuhdeasioiden delegointimatriisi).

 

 

Päätös

KM Kristiina Lindroos otetaan perusopetuksen rehtorin virkaan toistaiseksi kuuden (6) kuukauden koeajalla (Laki kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta,​ 8 §).

Virantoimituksen alkamispäivä on 1.2.2025.

Viranhoitopaikka palvelussuhteen alkaessa: Annalan koulu

Valinta on ehdollinen. Valitun tulee 30 päivän kuluessa valinnasta tiedon saatuaan toimittaa hyväksyttävä lausunto terveydentilan tarkastuksesta ja esittää rikosrekisterilain 6 § 2 momentin mukainen rikosrekisteriote uhalla, että valintapäätös todetaan rauenneeksi. (Laki kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta,​ 7 §). 

 

 

Henkilötietoja sisältävä teksti

Henkilötietoja sisältävät tiedot poistettu.

Allekirjoitus

Perusopetusjohtaja Kristiina Järvelä

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusohje

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.

Kuntien yhteisen toimielimen päätökseen saa oikaisuvaatimuksen tehdä myös sopimukseen osallinen kunta ja sen jäsen.

Oikaisuviranomainen

Oikaisua haetaan päätösotteessa mainitulta muutoksenhakuviranomaiselta.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki
Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B, PL 487
33101 Tampere

Oikaisun voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla kirjaamo@tampere.fi

Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimus

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen.

Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.