§ 36 Sara Hildénin taidemuseon, Muumimuseon ja Tampereen taidemuseon markkinoinnin tukeminen

Lataa  Kuuntele 

TRE:6834/02.02.01/2022

Päätöspäivämäärä

4.10.2022

Päätöksen tekijä

Strategiajohtaja

Valmistelijan yhteystiedot

Suhdetoiminta- ja markkinointipäällikkö Iina Ojala, puh. 040 801 6189 ja markkinointisuunnittelija Katri Rauvola, p. 040 183 7258, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Strategiajohtaja Reija Linnamaa, p. 040 572 9610, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen kaupungin strategisena tavoitteena on olla luovien ihmisten koti ja houkutella elämysten äärelle ympäri vuoden. Tampere haluaa olla tunnettu kansainvälisen tason tapahtumien ja kulttuurin keskittymänä.

Tampereen kaupungin Strategia- ja kehittämisyksikön suhdetoiminta- ja markkinointitiimi vastaa kaupunkimarkkinoinnin kaupunkitasoisesta strategisesta ohjauksesta ja kaupungin yhteisten poikkileikkaavien markkinointiaineistojen toteuttamisesta toimijoiden yhteiskäyttöön sekä vastaa Tampereella järjestettävien merkittävien kaupunkitapahtumien ja kv. tapahtumien markkinoinnin tukemisesta. Lisäksi suhdetoiminta ja markkinointi voi toteuttaa kohdennettuja markkinointikampanjoita erikseen sovittuihin kohteisiin.

Kaupunkimarkkinoinnin suuntaviivat valmistuivat keväällä 2022. Suuntaviivoissa määritellään kaupunkimarkkinoinnin painopisteitä ja kehittämiskohteita kuluvalle valtuustokaudelle. Suuntaviivoissa tunnistettuja tavoitteita ovat mm. yhteistyön tiivistäminen, ympärivuotisen tarjonnan vahvistaminen ja museokaupunkina profiloituminen. Tämän tavoitteen toteuttamiseksi suhdetoiminta- ja markkinointitiimi käynnistää yhdessä sivistyspalveluiden kanssa säännöllisemmän yhteistyön kaupungin omien kulttuurikohteiden markkinoinnin vahvistamiseksi.

Museoiden markkinoinnin tukemisella halutaan vahvistaa Tampereen imagoa museokaupunkina ja vahvistaa suuren yleisön tietoisuutta Tampereen maailmanluokan näyttelyistä. Tampereen museot ovat yksi ympärivuotisen tasokkaan kulttuuritarjonnan kulmakivi.

Tuen arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta maksimissaan 30 000 euroa. Lopullinen summa tarkentuu toteutuneiden toimenpiteiden perusteella. ​

Konsernihallinnon toimintasäännön delegointiliitteen mukaan konserniyksikön johtaja päättää johtamansa toiminnan osalta irtaimen omaisuuden ja enintään 60 000 euron suuruisten palvelujen hankinnasta konsernihallinnon palvelu- ja vuosisuunnitelman rajoissa.

Päätös

Tampereen museoiden markkinointia tuetaan 30 000 eurolla vuonna 2022. Tuki kohdennetaan kolmelle museolle: Sara Hildénin taidemuseo, Muumimuseo ja Tampereen taidemuseo.

Tuen arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta maksimissaan 30 000 euroa. Kustannukset laskutetaan toteutuneiden kustannusten mukaisesti. Kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 113225 kaupunkimarkkinointi.

Allekirjoitus

Strategiajohtaja Reija Linnamaa