§ 49 Tampereen markkinointikampanjoiden tilaaminen Visit Tampere Oy:ltä

Lataa  Kuuntele 

TRE:7524/02.07.01/2021

Päätöspäivämäärä

4.11.2021

Päätöksen tekijä

Strategiajohtaja

Valmistelijan yhteystiedot

Suhdetoiminta- ja markkinointipäällikkö Iina Ojala, puh. 040 801 6189, etunimi.sukunimi@tampere.fi.

Lisätietoja päätöksestä

Strategiajohtaja Reija Linnamaa, puh. 040 572 9610, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen kaupungin strategia- kehittämisyksikön suhdetoiminta- ja markkinointitiimi vastaa kaupunkimarkkinoinnin kaupunkitasoisesta strategisesta ohjauksesta ja kaupungin yhteisten poikkileikkaavien markkinointiaineistojen toteuttamisesta toimijoiden yhteiskäyttöön sekä vastaa Tampereella järjestettävien merkittävien kaupunkitapahtumien ja kv. tapahtumien markkinoinnin tukemisesta. Lisäksi suhdetoiminta ja markkinointi voi toteuttaa kohdennettuja markkinointikampanjoita erikseen sovittuihin kohteisiin.

Suhdetoiminta- ja markkinointitiimi tekee säännöllistä yhteistyötä kaupunkimarkkinoinnin yhtenäisyyden vahvistamiseksi kaupungin eri yksiköiden ja markkinointia toteuttavien kaupungin yhtiöiden kanssa.

Tampereen matkailumarkkinoinnista vastaa Visit Tampere Oy, jolta Tampereen kaupunki tilaa vuosittain matkailun kehittämiseen ja markkinointiin liittyvät toimenpiteet. Osaamis- ja elinkeinolautakunnan 27.1.2021 hyväksymässä palvelusopimuksessa on todettu, että sopimuksessa sovittujen palvelujen lisäksi suhdetoiminta- ja markkinointitiimi voi tilata Visit Tampere Oy:ltä erillisiä markkinointikampanjoita vuoden aikana ilmaantuvien lisätarpeiden mukaisesti.

Suhdetoiminta- ja markkinointitiimi on neuvotellut Visit Tampere Oy:n kanssa markkinointikampanjoiden toteuttamisesta viikonloppumatkailun lisäämiseksi sekä joulunajan markkinoinnin vahvistamiseksi. Toteutettavilla kampanjoilla pyritään lisäämään Tampereen kiinnostavuutta viikonloppukohteena sekä kokoavan yhteen Tampereen monipuolista joulunajan tarjontaa.

Edellä kuvattujen markkinointikampanjoiden lisäksi Tampereella toteutetaan kansainvälinen Tampere Smart City Week vuoden 2022 alussa. Tampere Smart City Week toteutetaan uudistuneella konseptilla ja tapahtumaa kohdennetaan aiempaa enemmän myös kaupunkilaisille. Tapahtuman sisällöllinen uudistaminen edellyttää myös tapahtuman markkinointiviestinnän muutoksia sekä kaupunkilaisille suunnatun markkinointikampanjan toteuttamista.

Käytyjen neuvottelujen perusteella Visit Tampere on laatinut erillisen tarjouksen toteutettavista markkinointikampanjoista ja toimenpiteistä loppuvuodelle 2021. Saatu tarjous ja tilattavat markkinointikampanjat on esitelty osaamis- ja elinkeinolautakunnalle ajankohtaiskatsauksessa. Edellä kuvatun mukaisesti suhdetoiminta- ja markkinointitiimi tilaa Visit Tampere Oy:ltä markkinointikampanjoiden toteutukset seuraaviin kokonaisuuksiin:

Viikonloppukampanjat
Joulunajan markkinointikampanjat
Tampere Smart City Week

Hankinnan kokonaiskustannus on 46 100 euroa (alv 0 %).

Visit Tampere Oy on Tampereen kaupungin sidosyksikkö, jonka perusteella markkinointikampanjoden toteuttaminen voidaan tilata ilman kilpailutusta.  Visit Tampere Oy vastaa kampanjoiden koordinoinnista, toteutuksesta, materiaalien sisällonsuunnittelusta sekä muiden kumppaneiden hankinnasta omalla kustannuksellaan.

Konsernihallinnon toimintasäännön delegointiliitteen mukaan konserniyksikön johtaja päättää johtamansa toiminnan osalta irtaimen omaisuuden ja enintään 60 000 euron suuruisten palvelujen hankinnasta konsernihallinnon palvelu- ja vuosisuunnitelman rajoissa

Päätös

Visit Tampere Oy:ltä hankitaan viikonloppumatkailun ja joulunajan matkailun markkinointikampanjat sekä Tampere Smart City Weekin markkinointi tarjouksen mukaisesti.

Hankinnan kokonaishinta on 46 100 euroa (alv 0 %). Kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 113225 / kaupunkimarkkinointi.

Allekirjoitus

Strategiajohtaja Reija Linnamaa