§ 86 Teledermatologiapalvelun hankinta pienhankintana

Lataa  Kuuntele 

TRE:5100/02.07.01/2022

Päätöspäivämäärä

10.11.2022

Päätöksen tekijä

Z/Johtaja, sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelualue

Valmistelijan yhteystiedot

Vs. palvelujohtaja Kati Myllymäki, puh. 040 801 6905, ylilääkäri Tuire Sannisto, puh. 050 468 9166, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Vs. sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelualueen johtaja Leena Viitasaari, puh. 050 553 8672, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelualueen lasten, nuorten ja perheiden palvelujen sekä vastaanottopalvelujen yhteinen hankintasopimus (TRE:5815/02.07.01/2020) teledermatologiapalveluja tuottavan PADoc Oy:n (2656891-3) kanssa on päättymässä vuoden 2022 lopussa. Palveluntuottaja on halukas jatkamaan teledermatologiapalvelujen tuottamista tilaajan hallinnoimissa yksiköissä lasten, nuorten ja perheiden palveluryhmän terveyspalveluiden opiskeluterveydenhuollossa ja nuorisoneuvolassa sekä vastaanottotoiminnan terveysasemilla entisillä sopimusehdoilla.

Esitetään, että jatketaan teledermatologiapalvelujen hankintaa lasten, nuorten ja perheiden palveluryhmän terveyspalveluiden opiskeluterveydenhuollossa ja nuorisoneuvolassa sekä vastaanottotoiminnan terveysasemilla PADoc Oy:ltä (2656891-3) pienhankintana ajalle 1.1.2023-31.12.2024 hintaan 78,75 euroa/konsultaatio. Lisäksi hankinta sisältää mahdollisuuden kahden vuoden optiokauteen, jonka käyttöönotosta tehdään erillinen päätös.​

Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 3-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta. ​

Hankinnan arvon jäädessä alle sote-palvelujen kansallisen kynnysarvon ja muutoin kilpailuttamalla ei saavutettaisi parempia hinta- tai laatuehtoja, sopimuksen jatkosta on neuvoteltu PADoc Oy:n (Y-tunnus 2656891-3) kanssa.

Sopimus teledermatologiapalvelun hankinnasta esitetään tehtäväksi PADoc Oy:n (y-tunnus 2656891-3) kanssa.  ​

PADoc Oy:n on ennen hankintasopimuksen allekirjoitusta toimitettava tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:ssä mainitut s​elvitykset.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa. ​

Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman. ​

Sopimuksen vastuuhenkilö määritellään hyvnvointialueella 1.1.2023 alkaen. 

Hankinnan arvonlisäveroton vuosiarvo on sitoumuksetta 95 000 euroa/vuosi.

Sosiaali- ja terveyspalvelujen johtajan päätösvalta perustuu Tampereen kaupungin hallintosäännön 37 §:ään.

Päätös

Sopimus teledermatologiapalvelujen hankinnasta tehdään esityksen mukaisesti PADoc Oy:n (Y-tunnus 2656891-3) kanssa.

Sopimuskausi on 1.1.2023-31.12.2024. Lisäksi hankinta sisältää mahdollisuuden kahden vuoden optiokauteen, jonka käyttöönotosta tehdään erillinen päätös.

Sopimuksen vastuuhenkilö nimetään hyvinvointialueella 1.1.2023 alkaen.

Hankinnan arvonlisäveroton vuosiarvo on sitoumuksetta noin 95 000 euroa/vuosi.

Sopimus hankinnasta syntyy vasta hankintasopimuksen allekirjoituksella. ​

Allekirjoitus

Vs. sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelualueen johtaja Leena Viitasaari