TRE:544/02.07.01/2021
Tampereen seudun joukkoliikenteessä (Nysse) kehitetään digiasiointia osana maksujärjestelmäuudistusta. Frenckellin asiakaspalvelupisteessä asiointia halutaan vähentää, ja siirtää painopistettä digikanaviin ja itsepalveluun. Tällä hetkellä Nyssellä on käytössä useampia digiasiointikanavia. Palvelukokemusta pitää yhtenäistää, ja määritellä, mitä asiointia hoidetaan digikanavissa ja mitä asiakaspalvelussa.
Tampereen kaupunki on osakkaana TVV Lippu- ja maksujärjestelmä Oy:ssä. Yhtiö toimii omistajiensa sidosryhmäyksikkönä.
TVV Lippu- ja maksujärjestelmä Oy on 21.1.2021 antanut tarjouksen Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikenteen digitaalisten palveluiden palvelumuotoilusta. Palvelumuotoilun osana
Työ laskutetaan toteuman mukaan seuraavan hinnoittelun mukaisesti (kaikki hinnat alv 0 %): Projektipäällikkö 105,22 euroa/h, Maksupalveluasiantuntija 105,22 euroa/h, Palvelumuotoilija 110,72 euroa/h, Järjestelmäasiantuntija ja -arkkitehti 105,22 euroa/h, Testaaja 88,04 euroa/h.
Tarjouksen muut ehdot noudattavat LMJ:n ja Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikenteen välistä 21.10.2020 allekirjoitettua palvelusopimusta (Palvelusopimus joukkoliikenteen lippu-, maksu- ja informaatiojärjestelmäpalveluiden toimittamisesta).
Tampereen kaupungin konsernihallinnon toimintasäännön liitteen 1 (delegointimatriisi) mukaan tietohallintojohtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupungin ICT-hankinnoista, ICT-sopimusten ehdoista, hyväksymisestä ja allekirjoittamisesta. Lisäksi tietohallintojohtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupunkiseudun tietohallintosopimuksessa määritellyistä asioista.
Tilataan Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikenteen digitaalisten palveluiden palvelumuotoilu TVV Lippu- ja maksujärjestelmä Oy:ltä (y-tunnus 2560184-9).
Tilauksesta aiheutuva kustannus, enintään 27 403 euroa (alv 0 %), kohdennetaan prr-osalle K1130_ICT_21_08 (Joukkoliikenteen maksujärjestelmä).