§ 5 Hiljaisten toimisto-/työtilojen pienhankinta Tampereen seudun ammattiopistoon

Lataa  Kuuntele 

TRE:1871/02.07.01/2021

Päätöspäivämäärä

9.3.2021

Päätöksen tekijä

Koulutusjohtaja, Kalevan kampus

Valmistelijan yhteystiedot

Koulutuspäällikkö Miika Kesti, puh. 041 7306778, hankintasuunnittelija Piritta Simonen, puh. 040 8687664, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Koulutusjohtaja Regina Blom, puh. 040 806 2092, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen seudun ammattiopisto (Tredu) pyysi tarjouksia Kalevan kampukselle Kangasalan toimipisteeseen hankittavasta kahdesta siirrettävästä ns. hiljaisesta toimisto-/työtilasta.          

Hankinnan ennakoitu arvo alitti julkisista hankinnoista säädetyn lain 25 §:n mukaisen kansallisen kynnysarvon, jolloin hankintalakia ei sovelleta kyseessä olevaan hankintaan. Hankinta kilpailutettiin Tampereen kaupungin hankintaohjeen mukaisesti pienhankintana. Hankintamenettelynä oli rajoitettu menettely pienhankinnoissa.

Tarjousta pyydettiin sähköpostitse 25.2.2021 seuraavilta yrityksiltä: Futra Oy, Isku Interior Oy, Kinnarps Oy ja Pari-Materia Oy. Lisäksi tarjousta pyydettiin sähköpostitse 2.3.2021 Vetrospace Oy:ltä.

Tarjouspyynnössä oli ilmoitettu hankittavien tilojen ehdottomat vaatimukset, kuten ulkomitat, väri, teippaus, lukitus sekä toimitus asennettuna. Hankittavien toimistotilojen kokovaatimus oli oleellinen tilojen sijoituspaikan vuoksi.

Futra Oy, Isku Interior Oy ja Vetrospace Oy tarjosivat Groupspace XL Cube –tilaa. Kahden tilan arvonlisäverottomat hinnat olivat: Futra Oy 34 750 euroa, Isku Interior Oy 38 292 euroa ja Vetrospace Oy 30 750 euroa. Hinnat sisälsivät 2 kpl tiloja, tarvittavat teippaukset, sähkömagneettilukituksen sekä tilojen toimituksen ja asennuksen kohteeseen. Pari-Materia tarjosi Octacell 4x3 –tilaa, joka poikkesi mitoiltaan hieman määrittelystä. Arvonlisäveroton hinta oli 36 528 euroa / 2 kpl. Myös Kinnarps Oy:llä olisi mahdollisesti ollut valikoimassaan hieman kokomäärittelystä poikkeava tila. 

Vertailun perusteella esitetään hankittavaksi kokonaistaloudellisesti hinta-laatusuhteeltaan edullisimpana tarjouksena (hinta, toimitusaika ja kokonaistoimivuus huomioiden) Vetrospace Oy:n tarjoama Groupspace XL Cube –tila, kokonaishintaan 30 750 euroa (alv 0 %). Toimitus Tredun Kangasalan toimipisteeseen noin 4-5 viikkoa tilauksesta.

Hankinnan kustannukset kohdennetaan kustannuspaikalle 134123 Kangasala (501).

Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi vasta päätöksenteon jälkeen ja asiakirjat ovat liikesalaisuuksia lukuun ottamatta julkisia sopimuksen tekemisen jälkeen sekä asianosaisjulkisia hankintapäätöksen jälkeen (laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta 621/1999). Asiakirjoja säilytetään Tampereen seudun ammattiopistossa.

Tilaus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Koulutusjohtajan päätösvalta asiassa perustuu palvelualueen johtajan päätökseen 17.2.2021 § 31. Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen toimintasääntö. (Toimintasäännön liite: Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtajan toimivallan siirtäminen 1.3.2021 alkaen.)

 

Päätös

Tredun Kangasalan toimipisteeseen hankitaan 2 kpl hiljaisia toimisto-/työtiloja esityksen mukaisesti pienhankintana Vetrospace Oy:ltä (Y-tunnus 2859854-2).

Hankinnan kokonaiskustannukset ovat 30 750 euroa (alv 0%), sisältäen 2 kpl Groupspace XL Cube -tilaa, tarjouksen mukaiset teippaukset, sähkömagneettilukituksen sekä toimituksen ja asennuksen kohteeseen. 

Hankinnan kustannukset kohdennetaan kustannuspaikalle 134123 Kangasala (501).

Tilaus voidaan tehdä, kun hankintapäätös on lainvoimainen.

 

Allekirjoitus

Koulutusjohtaja Regina Blom