§ 53 Simolankadun ja Mattilankadun saneerausurakka

Lataa  Kuuntele 

TRE:2544/02.07.01/2021

Päätöspäivämäärä

7.5.2021

Päätöksen tekijä

Johtaja, kaupunkiympäristön palvelualue

Valmistelijan yhteystiedot

Rakennuttajainsinööri Mikko Vainiomäki, puh. 040 801 6212, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johdon assistentti Katri Naulo, puh. 040 801 6003, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tuomi Logistiikka Oy pyysi tarjouksia Tampereen kaupungin kaupunkiympäristön palvelualueen toimeksiannosta Simolankadun ja Mattilankadun saneerausurakasta. Tiedossa oleva optiourakka on Onnelankujan saneeraus.

Hankintamenettelynä on hankintalain 32 §:n mukainen avoin menettely. Kyseessä on EU-kynnysarvon alittava urakka. Hankinnasta lähetettiin hankintailmoitus julkaistavaksi HILMA-palvelussa 1.4.2021. Tarjouspyyntö oli saatavilla Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalissa.

Tarjouksen jätti määräaikaan 26.4.2021 klo 12 mennessä seuraavat 7 tarjoajaa: Hervannan Kaivin Oy (1040845-6), Infra Kiri Oy (1964167-6), Pimara Oy (1839402-8), Proinfra Oy (2339366-0), Terrawise Oy (0756091-6), Vision Infra Oy (2889418-1) ja Ylöjärven Kiviset Oy (2621752-3).

Hankintalain 104 §:n mukaisesti hankintailmoitusta, tarjouspyyntöä tai tarjousmenettelyn ehtoja vastaamattomat tarjoukset on suljettava tarjouskilpailusta. Kaikki tarjouskilpailuun osallistuneet tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.                            

Vertailuperusteena on kokonaistaloudellisesti edullisin hinnaltaan halvin tarjous. Halvimman tarjouksen antoi Proinfra Oy, jonka kokonaisurakkahinta oli 735 337,50 euroa.

Kaikkien tarkemmat kokonaisurakkahinnat löytyvät liitteenä olevasta vertailutaulukosta.

Hankintalain 105 §:n mukaan hankintayksikön on suljettava tarjouskilpailusta ehdokas tai tarjoaja, joka ei vastaa asetettuja soveltuvuusvaatimuksia. Soveltuvuusvaatimusten täyttyminen tulee tarkastaa tarjouskilpailun voittajan osalta ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista.

Hankintayksikkö on tarkastanut valittavaksi esitetyn yrityksen soveltuvuuden ennen hankintapäätöstä. Proinfra Oy täyttää tarjouspyynnössä tarjoajien soveltuvuudelle asetetut vaatimukset. Proinfra Oy on ennen hankintapäätöstä toimittanut tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:ssä mainitut selvitykset ja todistukset ja ne on hyväksytysti tarkastettu.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi päätöksenteon jälkeen. Tarjoukset ja muut hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään Tuomi Logistiikka Oy:n sähköisessä arkistossa. Yhteystieto: hankintapalvelut@tuomilogistiikka.fi.

Hankinnan valmistelijana toimivat Tuomi Logistiikka Oy:stä hankinta-asiantuntija Maarit Ketola ja Tampereen kaupungin kaupunkiympäristön palvelualueelta rakennuttajainsinööri Mikko Vainiomäki.Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Tampereen kaupungin Hallintosäännön (37 §, kappale 2, kohta 4) perusteella palvelualueen johtaja päättää irtaimen omaisuuden sekä palvelujen hankinnasta, luovuttamisesta ja vuokrauksesta sekä sopimusten hyväksymisestä lautakunnan palveluja vuosisuunnitelman rajoissa. 

Päätös

Sopimus Simolankadun ja Mattilankadun saneerausurakasta tehdään Proinfra Oy:n (2339366-0) kanssa. 

Kokonaisurakan arvonlisäveroton arvo on 735 337,50 euroa.

Mahdollisen optiourakan arvioitu arvonlisäveroton arvo on noin 70 000 – 100 000 euroa. 

Optiosta tehdään erillinen päätös. 

Hankintapäätös on Tampereen kaupunkia sitova vasta, kun hankintasopimus on allekirjoitettu.

Allekirjoitus

Johtaja Mikko Nurminen