Päätöksen perustelut
Tampereen kaupungin osallistuminen kansainväliseen Vision2045 -kampanjaan
Mikä? Kansainvälinen TBD Media (UK) järjestää yhteistyössä YK:n kanssa Vision2045-kampanjan. Osallistuminen Vision2045-kampanjaan sisältää
1) Tampere – Sustainable City -dokumenttifilmin (5-8 min) tuotannon, kuvauksen ja editoinnin sekä kampanjointi sosiaalisessa mediassa;
2) videosisällön ja aiheesta tuotetun 750 sanan artikkelin jakelun Reuters.com ja vision2045.com-sivustoilla 12 kuukauden ajan sekä lehdistötiedotteissa;
3) kahden hengen osallistumisen (hotellimajoitus ja lentokenttäkuljetukset) YK:n ilmastokonferenssi COP26:n yhteydessä järjestettävään 3-päiväiseen Vision2045 Summit -tapahtumaan Glasgowssa marraskuussa 2021 sekä puheenvuoron tapahtumassa.
Tampereen kaupunki saa osallistua videon tuotantoon ja editointiin sekä saa täydet oikeudet videon ja artikkelin käyttöön. Englanninkielinen video tekstitetään englanniksi saavutettavuusvaatimusten täyttämiseksi. Videolle taataan vähintään 20 000 katselukertaa ensimmäisen 3 kuukauden aikana. Summit-tapahtumaan osallistuu 50 erikseen valittua yritystä, järjestöä tai muuta organisaatiota ja se streamataan suuremmalle yleisölle. Tapahtumassa järjestetään pyöreän pöydän keskusteluja ja paneelikeskusteluja johtajien, lehdistön, sijoittajien, hallitusten jäsenten ja YK:n edustajien kesken. Myös Tampere saa puheenvuoron tapahtumassa.
Miksi? Osallistuminen kampanjaan tukee merkittävästi Tampereen strategiatavoitetta lisätä kansainvälistä tunnettuuttaan. Kampanjassa Tampere esitellään kestävien kaupunkien globaalina johtajana ja edelläkävijänä, mikä asettaa Tampereen globaalisti yhdeksi kestävän kaupunki kehityksen kasvoiksi. Videon ja konferenssiesiintymisen ja -osallistumisen avulla voimme sekä markkinoida etukäteen valittuja, tarkoin harkittuja teemoja ja tapahtumia, esim. Smart City Week, sekä laajentaa ja syventää kansainvälistä yhteistyötä kestävyys- ja hiilineutraalisuusteeman ympärillä.
Kustannukset: £43,825 eli 50 720 € (exchange-rates.com, 1GBP = 1,15 EUR, 28.4.2021). Kustannuksista 50 % maksetaan tuotannon alussa ja 50 %, kun video on hyväksytty. Kustannukset jaetaan Kestävä Tampere 2030 -ohjelman (40 %) ja Strategia- ja kehitysyksikön (60 %) kesken.