TRE:4412/02.08.01/2021
Tampereen kaupungin tietohallintoyksikkö vastaa Tampereen kaupungin terveydenhuollon järjestelmien ylläpidosta ja teknisen käytön tuesta. Terveydenhuollon pääjärjestelmänä on CGI:n toimittama Pegasos, jota käytetään Tampereen kaupungin terveydenhuollon toimipisteissä ja laajasti myös ostopalveluyksiköissä.
Pegasos-tuki muodostuu potilastietojärjestelmään liittyvien tukipyyntöjen vastaanottamisesta, analysoinnista, luokittelusta ja ratkaisemisesta sekä tarvittaessa reitittämisestä. Asiakaalle on osoitettu yhteydenottokanavat, joiden kautta asiakkaan loppukäyttäjät ottavat yhteyttä sovittuna palveluaikana.
Tietohallintoyksikön terveydenhuollon sovelluspalvelut järjestää Pegasos-koulutuksia ensisijaisesti uusille työntekijöille kuukausittain. Koulutuksissa käydään läpi Pegasoksen teknisiä toiminnallisuuksia. Pegasoksen sisällölliset asiat ohjeistaa palvelualueen esimies tai vastaava. Koulutuksiin liittyvät ohjeet on tulostettavissa ja luettavissa Terveydenhuollon sovelluspalveluiden sivuilta intranet Taskusta.
Koulutuksen järjestämisestä vastaa Monetran kehittämispalvelut. Koulutuksiin ilmoittaudutaan koulutustietojen yhteydessä olevan ilmoittautumislinkin kautta. Koulutukset toteutetaan, mikäli osallistujia on vähintään kolme. Koulutuksen peruutumisesta ilmoitetaan viikkoa aikaisemmin.
Tampereen kaupunki on tarjonnut Ylöjärven kaupungille Pegasos-tukea päivystysaikana, viikonloppuisin ja arkipyhinä sekä koulutusta. Tampereen ja Ylöjärven kesken on laadittu Pegasos-palveluita koskeva myyntisopimus.
Tampereen kaupungin konsernihallinnon toimintasäännön liitteen 1 (delegointimatriisi) mukaan tietohallintojohtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupungin ICT-hankinnoista, ICT-sopimusten ehdoista, hyväksymisestä ja allekirjoittamisesta. Lisäksi tietohallintojohtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupunkiseudun tietohallintosopimuksessa määritellyistä asioista.
Hyväksyn Pegasos-tuen ja -koulutusten myyntiä koskevan sopimuksen Ylöjärven kaupungin kanssa.