§ 35 Verkostotyön fasilitointipalveluiden pienhankinta Tampereen seudun ammattiopistoon

Lataa  Kuuntele 

TRE:4939/02.07.01/2021

Päätöspäivämäärä

24.8.2021

Päätöksen tekijä

Kehitysjohtaja, ammatillinen koulutus

Valmistelijan yhteystiedot

Projektipäällikkö Päivi Kalliokoski, puh. 041 730 5808, hankintasuunnittelija Piritta Simonen, puh. 040 868 7664, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Kehitysjohtaja Tuula Hoivala, puh. 050 329 5711, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen seudun ammattiopisto (Tredu) pyysi tarjouksia Kehittäminen ja innovaatiotoiminta -yksikön / Yhdessä Parasta verkostohankkeen hankinnasta tarjouspyynnössä eritellyn mukaisesti.

Hankinnan ennakoitu arvo alitti julkisista hankinnoista säädetyn lain 25§:n mukaisen kansallisen kynnysarvon, jolloin hankintalakia ei sovelleta kyseessä olevaan hankintaan. Hankinta kilpailutettiin Tampereen kaupungin hankintaohjeen mukaisesti pienhankintana. Hankintamenettelynä oli rajoitettu menettely pienhankinnoissa.

Tarjouspyyntö lähetettiin 29.6.2021 sähköpostitse kuudelle (6) potentiaaliselle tarjoajayritykselle: BRAIN IT, Humap Oy, Kaiku Helsinki Oy, Majacca Oy, Mukamas Learning Design Oy ja Osana yhteistä ratkaisua Oy.

Tarjouksen jättivät määräaikaan 2.8.2021 klo 16 mennessä BRAIN IT (Y-tunnus 2214784-7), Humap Oy (Y-tunnus 1612033-0), Majacca Oy (Y-tunnus 3171942-1), Mukamas Learning Design Oy (Y-tunnus 2817329-6) ja Osana yhteistä ratkaisua Oy (Y-tunnus 2912969-2).

Tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset. Tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia ja vastasivat hankinnan kohteelle asetettuja vaatimuksia.

Fasilitointipalveluja oli mahdollista tarjota seuraaviin tarjouspyynnössä kuvattuihin palvelukohteisiin:

1)     Valtakunnallisen verkostotyön webinaarien ja työpajojen fasilitointi verkossa Howspace-alustaa hyödyntäen

2)     Alueellisen verkostotyön fasilitointi

a)     verkko- tai hybriditapahtumana

b)     kasvokkaisena puolen tai koko päivän tapahtumana

3)     johdon ja esimiesten työpajojen fasilitointi verkossa

4)     verkostosparraukset verkossa sekä

5)     verkostotyön faslilitointipalveluiden kokonaisuuden suunnittelu- ja koordinointituki

Osatarjous oli mahdollinen siten, että tarjoaja voi tarjota yhtä tai useampaa edellä mainittua palvelukohdetta.

Tarjouspyynnössä ilmoitettu valintaperuste oli kokonaistaloudellisesti hinta-laatusuhteeltaan edullisin tarjous seuraavilla vertailuperusteilla ja painoarvoilla:

Laatu, painoarvo on 60 %. Laatua arvioidaan esimerkiksi seuraavista näkökulmista: Toimeksiannosta tilaajalle syntyvän lisäarvon monipuolisuus (40 %). (Arvioidaan suhteessa tilaajaan kuvaamaan tavoitteeseen.), Työsuunnitelman sisällön ja vaiheistuksen soveltuvuus tilaajan tarpeeseen (10 %) ja Tarjottu työmäärä (10 %).

Hinnan painoarvo on 40 %. Vertailuhintana käytetään tarjotun palvelukohteen kokonaishintaa (palvelukohdat 1-4). Palvelukohteen 5 osalta vertailuhintana käytetään tuntihintaa.

Tarjouksista tehtiin vertailu, joka on tämän päätöksen liitteenä.

Tarjousvertailun perusteella esitetään, että sopimukset tarjouspyynnön kohteena olevista fasilitointipalveluista tehdään palvelukohdittain seuraavasti:  

1)     Valtakunnallisen verkostotyön webinaarien ja työpajojen fasilitointi verkossa Howspace-alustaa hyödyntäen: Mukamas Learning Design Oy (Y-tunnus 2817329-6). Hankinnan hinta on yhteensä 4470 euroa (alv 0%), sisältäen 3 webinaaria/työpajaa. Näiden lisäksi työpajoja voidaan toteuttaa muutamia lisää, määrä tarkentuu syyskuun 2021 aikana.

Lisäksi esitetään hankittavaksi optiona toteutettavaan valtakunnalliseen hackathon tilaisuuden fasilitoijaksi BrainIT (Y-tunnus 2214784-7). Toteutus varmistuu syksyn aikana.  

2)     Alueellisen verkostotyön fasilitointi verkko- tai hybriditapahtumana / kasvokkaisena puolen tai koko päivän tapahtumana: Alueellisten verkostofasilitointien tarve ei ole vielä selvillä, joten valinta mahdollisesta palveluntuottajasta tehdään tältä osin vasta myöhemmin.

3)     Johdon ja esimiesten työpajojen fasilitointi verkossa: Humap Oy (Y-tunnus 1612033-0). Hankinnan hinta on 1800 euroa (alv 0%) /fasilitointitilaisuus. Tilaisuuksia hankitaan alustavasti 3 kpl, määrä tarkennetaan syyskuun 2021 aikana.

4)     Verkostosparraukset/temaattiset sparraukset verkossa: Majacca Oy (Y-tunnus 3171942-1). Hankinnan hinta on 695 euroa (alv 0%) / tilaisuus. Tilaisuuksia hankitaan alustavasti 3 kpl, määrä ja tilaisuuksien sisältö tarkennetaan syyskuun 2021 aikana.

5)     Verkostotyön faslilitointipalveluiden kokonaisuuden suunnittelu- ja koordinointituki: Majacca Oy (Y-tunnus 3171942-1). Hankinnan hinta on noin 12 900 euroa (alv 0%).

Sopimusten tavoitteellinen alkamisajankohta on syyskuun 2021 alkupuolella, päättyen 30.6.2022.

Hankinnan arvioitu kokonaisarvo sopimuskaudella on yhteensä noin 25000 euroa (alv 0%).

Hankinnan kokonaiskustannukset kohdennetaan kustannuspaikalle 134728.

Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi vasta päätöksenteon jälkeen ja asiakirjat ovat liikesalaisuuksia lukuun ottamatta julkisia sopimuksen tekemisen jälkeen sekä asianosaisjulkisia hankintapäätöksen jälkeen (laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta 621/1999). Asiakirjoja säilytetään Tampereen seudun ammattiopiston sähköisessä arkistossa.

Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Kehitysjohtajan päätösvalta asiassa perustuu palvelualueen johtajan päätökseen 27.4.2021 § 87. Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen toimintasääntö. (Toimintasäännön liite: Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtajan toimivallan siirtäminen 1.5.2021 alkaen.)

Päätös

Sopimus verkostotyön fasilitointipalveluista Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Kehittäminen ja innovaatiotoiminta -yksikön / Yhdessä Parasta verkostohankkeeseen tehdään esityksen mukaisesti palvelukohdittain mainittujen yritysten kanssa: Mukamas Learning Design Oy (Y-tunnus 2817329-6), Humap Oy (Y-tunnus 1612033-0), Majacca Oy (Y-tunnus 3171942-1) ja lisäksi optiona toteutettava hackaton tilaisuus BRAIN IT (Y-tunnus 2214784-7). 

Sopimuskausi alkaa syyskuun alkupuolella ja päättyy 30.6.2022.

Hankinnan arvioidut kokonaiskustannukset sopimuskaudella ovat noin 25 000 euroa (alv 0%) ja ne kohdennetaan kustannuspaikalle 134728.

Hankintapäätös on Tampereen kaupunkia sitova vasta, kun hankintasopimus on allekirjoitettu.

Allekirjoitus

Kehitysjohtaja Tuula Hoivala