§ 73 Asiantuntijatyön tilaus Gofore Lead Oy:ltä käytettävyysarviointien toteuttamiseen

Lataa  Kuuntele 

TRE:6001/02.07.01/2022

Päätöspäivämäärä

8.9.2022

Päätöksen tekijä

Tietohallintojohtaja

Valmistelijan yhteystiedot

Suunnittelija Annamaria Valanto-​Pyhältö,​ puh. 040 800 7550,​ etunimi. sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Vt. tietohallintojohtaja Maria Nikkilä, puh. 040 581 1477, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Asiakaskokemuksen mittaamisen työkalujen hankinta -​projekti käynnistyi strategiajohtaja Reija Linnamaan päätöksellä 15.6.2022. Projektin tarkoituksena on hankkia asiakaskokemuksen mittaamista varten järjestelmä ja laitteisto. Projekti rahoitetaan tietohallintoyksikön kaupunkisalkulle allokoidusta keskitetystä ict-​kehittämismäärärahasta. Projektin kokonaiskustannusarvio on 84 000 euroa,​ joka on kokonaan kaupungin sisäistä rahoitusta.

Projektissa toteutettavan hankinnan tarjouskilpailun yhtenä vertailuperusteena on tarjottujen tietojärjestelmien käytettävyysarviointi. Käytettävyysarvioinnin toteuttamiseen tarvitaan ulkopuolista asiantuntijapalvelua.

Asiantuntijapalvelun hankinnassa hyödynnetään Tampereen kaupungin puitejärjestelyä palvelumuotoilun asiantuntijapalvelujen hankinnasta sopimuskaudelle 3.12.2018 -​ 2.12.2022 (TRE:3402/02.07.01/2018). Kansallisen kynnysarvon alittavat yksittäiset toimeksiannot tilaaja tilaa palvelun puitejärjestelyssä vahvistettujen ehtojen mukaisesti parhaiten sijoittuneilta palveluntuottajilta toimeksi annettavan työn luonteen vaatima erityisosaaminen,​ referenssit,​ aikataulullinen saatavuus ja reklamaatiot huomioiden. Gofore Lead Oy on sijoittunut puitejärjestelyssä sijalle yksi osakokonaisuudessa 2 Palvelumuotoilu digitaalisten palvelujen muotoilun erityisosaamisella.

Gofore Lead Oy antoi 23.08.2022 tarjouksen käytettävyysarvioinnin asiantuntijapalvelusta. Toimittajan asiantuntija suunnittelee ja toteuttaa käytettävyystestausta tilaajan ohjauksessa sekä arvioi testausten pohjalta tarjouksen jättäneiden tietojärjestelmien käytettävyyttä. Palvelun arvonlisäveroton henkilötyöpäivähinta on 855 euroa. Työmäärä riippuu vertailtavien tarjousten/tietojärjestelmien määrästä. Arvioitu työmäärä seitsemän käytettävyystestauksen toteuttamiselle on 17,5 - 20 henkilötyöpäivää ja sen mukainen arvonlisäveroton hinta 14 962,50 - 17 100 euroa. Käytettävyysarviointi suunnitellaan syyskuussa 2022 ja toteutetaan 11-12/2022 välisenä aikana.

Määräaikaisen toimeksiantosopimuksen arvonlisäveroton arvo on korkeintaan 17 100 euroa. Laskutus tapahtuu toteutuman mukaan.

Sopimuksen vastuuhenkilönä toimii projektipäällikkö,​ jota vakanssia tällä hetkellä hoitaa Annamaria Valanto-​Pyhältö. Vakanssinhoitajan vaihtuessa vastuu sopimuksesta siirtyy kulloisellekin haltijalle. Vastuuhenkilö huolehtii yhteyshenkilön nimeämisestä sopimukselle.

Tampereen kaupungin konsernihallinnon toimintasäännön liitteen (konsernijohtajan toimivallan siirtopäätös 1.3.2022 § 32) mukaan tietohallintojohtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupungin ICT-hankinnoista,​ ICT-​sopimusten ehdoista,​ hyväksymisestä ja allekirjoittamisesta. Lisäksi tietohallintojohtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupunkiseudun tietohallintosopimuksessa määritellyistä asioista.

Päätös

Määräaikainen toimeksiantosopimus Asiakaskokemuksen mittaamisen työkalujen hankinta -projektissa toteutettavista käytettävyysarvioinneista tehdään Gofore Lead Oy:n (Y-tunnus 1906590-4) kanssa.

Sopimuksen vastuuhenkilöksi nimetään projektipäällikkö Annamaria Valanto-​Pyhältö.

Tilauksen arvonlisäveroton arvo on korkeintaan 17 100 euroa.

Kustannukset kohdistetaan projektin tunnisteelle K1130_​ ICT_​ 22_​ 12 (Kustannuspaikka 113251).

Sopimus hankinnasta syntyy vasta toimeksiantosopimuksen allekirjoituksella.

Allekirjoitus

Vt. tietohallintojohtaja Maria Nikkilä