Päätöksen perustelut
Kehitysvammaisten avopalveluiden yksiköissä on Aquaponics-kiertokastelujärjestelmiä. Kiertokastelujärjestelmät toimittaneen InnaGrow Oy:n mentyä konkurssiin, huolto on hankittava muuta kautta. Sopimus InnaGrow Oy:n kanssa päättyi konkurssin myötä 31.10.2022.
Kehitysvammaisten avopalvelut pyysi Mari Kurjen (laskutusnimi Kurjempi apu) tarjousta Aquaponics-kiertokastelujärjestelmien huollosta.
Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta.
Tarjous pyydettiin Mari Kurjelta, koska järjestelmät ovat hänelle entuudestaan tuttuja.
Hankinta sisältää seuraavat palvelut luetelluin ehdoin:
Huollon hinnaksi on sovittu 150 € + alv/kuukausi ja sen lisäksi laskutetaan järjestelmän ylläpitämiseen tarvittavat tuotteet ja tarvikkeet (uudet kalat, kasvit sekä hoitoaineet). Huoltaja pidättää oikeuden tarkistaa huoltohinta vuosittain. Sopimus on voimassa toistaiseksi. Sopimuksen irtisanomisaika on 2 täyttä kalenterikuukautta.
- Akvaarion hulto suoritetaan 2 viikon/1 kuukauden välein. Poikkeustapauksissa, kuten juhlapyhien johdosta ym. voi huolto viivästyä. Tällöin huolto pyritään tekemään mahdollisimman pian.
- Kurjempiapu vastaa siitä, että järjestelmä on edustavan näköinen ja ongelmatapauksissa suorittaa ylimääräiset huoltokerrat veloituksetta. Ilkivallasta tai muusta huoltajasta riippumattomasta syystä johtuvat käynnit laskutetaan erikseen 30,00 €/tunti + matkakulut + alv.
- Järjestelmän tasapainon säilyttämiseksi ja sen toimimisen turvaamiseksi muut kuin huoltaja eivät saa tehdä mitään toimenpiteitä järjestelmälle sopimatta asiasta ensin huoltajan kanssa. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan mahdollisista ongelmista välittömästi huoltajalle.
- Järjestelmää ei myöskään saa siirtää toiseen paikkaan huoltajan kanssa asiasta sopimatta.
Tarjous täyttää tilaajan vaatimukset ja on hinnaltaan ja muilta ehdoiltaan hyväksyttävissä.
Sopimus Aquaponics-kiertokastelujärjestelmien huollosta esitetään tehtäväksi Mari Kurjen (laskutusnimi Kurjempi apu) kanssa.
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa.
Hankinnan valmistelijana toimi palvelupäällikkö Marjaana Räsänen.
Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.
Sopimuksen vastuuhenkilönä toimii palvelupäällikkö, jota vakanssia tällä hetkellä hoitaa Marjaana Räsänen. Vakanssinhoitajan vaihtuessa vastuu sopimuksesta siirtyy kulloisellekin haltijalle. Vastuuhenkilö huolehtii tarvittaessa yhteyshenkilön nimeämisestä sopimukselle.
Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 150 € kuukaudessa/järjestelmä + mahdolliset muut järjestelmän ylläpitoon vaadittavat tarvikkeet/tuotteet.
Palvelujohtajan päätösvalta perustuu sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelualueen johtajan päätökseen 12.8.2022 § 58, toimintasäännön liitteen delegointimatriisiin.