§ 164 Tampereen kaupunginarkiston toimisto- ja asiakaspalvelukalusteiden hankinta

Lataa  Kuuntele 

TRE:8135/02.07.01/2022

Päätöspäivämäärä

9.12.2022

Päätöksen tekijä

Konsernijohtaja

Valmistelijan yhteystiedot

Asiakirjahallintopäällikkö Saija Kirkkola, puh. 040 801 6120, etunimi.sukunimi@tampere.fi ja hankinta-asiantuntija Antti Mustalahti, puh. 041 730 6059, etunimi.sukunimi@tuomilogistiikka.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johdon assistentti Mia Helin, puh. 040 570 4065, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Hallintojohtaja Jukka Varonen:

Tuomi Logistiikka Oy on kilpailuttanut toimistokalusteiden yhteishankintaa koskevan puitejärjestelyn ajalle 1.9.2022 - 31.8.2024. Puitejärjestelyn toimittajiksi valittiin Isku Interior Oy, Input Interior Oy, Modeo Oy ja Futra Oy. Puitejärjestelyä koskevan sopimuksen mukaan kansallisen kynnysarvon ylittävistä hankinnoista järjestetään kevennetty kilpailutus. Kevennetyistä kilpailutuksista ei tehdä varsinaista hankintasopimusta.

Tarjousten pyytäminen

Tuomi Logistiikka Oy pyysi Tampereen kaupungin konsernihallinnon toimeksiannosta tarjouksia kaupunginarkiston toimistotilojen kalusteista. Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille puitejärjestelyyn valituille sopimuskumppaneille sähköpostitse 6.10.2022. Tarjouksen jättivät määräaikaan 11.11.2022 klo 12 mennessä seuraavat kolme (3) tarjoajaa: Isku Interior Oy (Y-tunnus 18131497-2), Modeo Oy (Y-tunnus 2028267-4) ja Futra Oy (Y-tunnus 1013817-7).

Kaikki tarjouskilpailuun osallistuneet tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.

Tarjousten vertailu

Minikilpailutus suoritettiin käänteisenä kilpailutuksena, jossa tarjoushinta on kiinteä 90 000 euroa (alv 0 %) ja laadun osuus 100 prosenttia. Tarjouspyynnön mukaan tilaaja valitsee kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen, jonka teki Modeo Oy. Tarjousvertailu on päätöksen liitteenä.

Tuomi Logistiikka Oy:n hankinta-asiantuntija Antti Mustalahden päätösehdotus on, että Tampereen kaupunginarkiston toimistokalusteet hankintaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä Modeo Oy:ltä kokonaishintaan 90 000,00 euroa (alv 0 %). Tilaus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista, sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman. Tilauksen vastuuhenkilönä toimii asiakirjahallintopäällikkö Saija Kirkkola.

Investointimeno uuden kaupunginarkiston ensikertaista kalustamista varten on varattu vuodelle 2023 kustannuspaikalle 113274, Asiakirjahallinto.

Hallintosäännön 36 § 28)-kohdan mukaan konsernijohtaja päättää konsernihallinnon irtaimen omaisuuden ja palvelujen hankinnasta, luovuttamisesta ja vuokrauksesta, ellei muualla ole toisin määrätty tai päätetty.

Päätös

Tampereen kaupunginarkiston toimisto- ja asiakaspalvelukalusteet hankitaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä Modeo Oy:ltä (Y-tunnus 2028267-4) kokonaishintaan 90 000,00 euroa (alv 0 %).

Allekirjoitus

Konsernijohtaja Juha Yli-Rajala