§ 54 Keskustan tapahtumaturvallisuuden tilannekuva-alustan hankinta -projekti

Lataa  Kuuntele 

TRE:1345/00.01.05/2023

Päätöspäivämäärä

22.3.2023

Päätöksen tekijä

Johtaja, elinvoiman palvelualue

Valmistelijan yhteystiedot

Projektipäällikkö Anniina Autero, puhelin 044 431 4194, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johtaja Teppo Rantanen, puhelin 0400 235 442, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Insta Blue Aware (IBA) on kaupunki- ja tapahtumaturvallisuuden tilannekuva-alusta, jota Tampereen kaupunki ja Insta Oy ovat yhteistyössä menestyksekkäästi kehittäneet SURE (Smart Urban Security and Event Resilience) -projektissa 3,5 vuoden ajan. IBA-alusta mahdollistaa yhteisen tilannekuvan tarjoamisen turvallisuusviranomaisille sekä tapahtumien turvallisuusvastaaville. Tilannekuva-alustaan on kytketty kaupunkikamerat.

Tilannekuva-alusta edesauttaa turvallisten ja sujuvien tapahtumien tuottamista ja yhteistyötä turvallisuustoimijoiden välillä kaupunkitilassa tapahtumien vaikutusalueilla. Kaupunki- ja tapahtumaturvallisuutta tukeva hankinta vahvistaa kaupungin tavoitteita tulla Pohjoismaiden suosituimmaksi tapahtumakaupungiksi. 

Hallintosäännön 36 §:n mukaan projektin toteutuspäätös kuuluu elinvoima ja kilpailukyvyn palvelualueen johtajan tehtäviin. 

Projektiin liittyvistä hankinnoista päättää tietohallintojohtaja, kun kyseessä on ict-kehittämismäärärahalla toteutettava projekti. Projektin kokonaiskustannusarvio on 60 000 euroa ja se on kokonaan kaupungin sisäistä rahoitusta.  

Projekti rahoitetaan tietohallintoyksikön kaupunkisalkulle allokoidusta keskitetystä ict-kehittämismäärärahasta, yhteensä 60 000 euroa vuodelle 2023, kaupunkisalkun käsittelyn mukaisesti.

Projektin toteuttamisaika on 1.3. - 31.12.2023.

Projektin omistajana toimii elinvoima ja kilpailukyky palvelualueen johtaja.

Projektipäällikkönä toimii Anniina Autero.

Taloushallinnon yhteyshenkilö on taloussuunnittelija Maija Ranta.

Projektipäällikön esihenkilönä toimii hänen vakituinen esihenkilönsä hankejohtaja Tero Tenhunen ja taloushallinnon yhteyshenkilön esihenkilönä hänen vakituinen esihenkilönsä palvelupäällikkö Sanna Sipilä.

Projektiin liittyvien laskujen asiatarkastus kuuluu projektipäällikölle.

Projektiin liittyvien laskujen hyväksyntä kuuluu omistajalle (Konsernijohtajan päätös 1.2.2023 § 10).

Projektissa noudatetaan Tampereen kaupungin hankintaohjeistusta, taloudenhoidon konsernimääräystä ja projektiohjeistusta.

Projekti on käsitelty ja hyväksytty toteutukseen kaupunkisalkun johtoryhmässä 24.2.2023.

Päätös

Keskustan tapahtumaturvallisuuden tilannekuva-alustan hankinta -projekti toteutetaan 1.3. - 31.12.2023 Tampereen kaupungin elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueella.

Projektin kokonaiskustannusarvio on 60 000 euroa ja se on kokonaan kaupungin sisäistä rahoitusta.

Projekti rahoitetaan tietohallintoyksikön kaupunkisalkulle allokoidusta keskitetystä ict-kehittämismäärärahasta, yhteensä 60 000 euroa vuodelle 2023, kaupunkisalkun käsittelyn mukaisesti.

Projektin omistaja on elinvoima ja kilpailukyky palvelualueen johtaja.

Projektipäälliköksi nimetään Anniina Autero.

Projektiryhmään nimetään Anniina Autero, Alisa Jashari, Heidi Korkeamäki  ja kutsutaan Minna Säpyskä-Aalto.

Ohjausryhmän jäseniksi nimetään Outi Valkama ja kutsutaan Matias Ansaharju ja Janne Lindberg. 

Projektin kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 113251 ja projektin SAP-tunnus on K1130_ICT_23_08.

Lausunnot

Tietohallintojohtaja Maria Nikkilä:

Kaupunkisalkulle allokoidusta keskitetystä ict- kehittämismäärärahasta (K1130_ ICT_ KE_ 05) allokoidaan salkun P2-päätöksessä hyväksytyn Keskustan tapahtumaturvallisuuden tilannekuva-alustan hankinta -projektin projektisuunnitelman mukaisesti 60 000 euroa vuodelle 2023.

Allekirjoitus

Johtaja