§ 50 Etelä-Hervannan koulun toimistokalusteiden hankinta

Lataa  Kuuntele 

TRE:2458/02.07.01/2023

Päätöspäivämäärä

3.5.2023

Päätöksen tekijä

Perusopetusjohtaja

Valmistelijan yhteystiedot

Rehtori Matti Annala, puh. 050 464 8462, matti.annala@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Rehtori Matti Annala, puh. 050 464 8462, matti.annala@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tuomi Logistiikka Oy pyysi Tampereen kaupungin perusyksikön toimeksiannosta tarjouksia Etelä-Hervannan koulun perusopetuksen toimistotilojen kalusteista minikilpailutuksena.

Tuomi Logistiikka Oy kilpailutti 09.06.2022 päivätyllä tarjouspyynnöllä toimistokalusteiden hankintaa koskevan puitejärjestelyn ajalle 01.09.2022–31.08.2024. Hankintajohtajan päätöksen 17.08.2022 mukaan hankintaa koskeva sopimus tehtiin Isku Interior Oy:n (Y-tunnus 18131497–2), Input Interior Oy:n (Y-tunnus 2447489–2), Modeo Oy:n (Y-tunnus 2028267–4) ja Futra Oy:n (Y-tunnus 1013817–7) kanssa sopimuskaudeksi 01.09.2022–31.08.2024. Sopimusta on mahdollista jatkaa kahden vuoden optiokaudella 31.08.2026 asti.

Puitejärjestelyä koskevan sopimuksen mukaan kansallisen kynnysarvon ylittävistä hankinnoista järjestetään kevennetty kilpailutus.

Tarjousten pyytäminen: Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille puitejärjestelyyn valituille sopimuskumppaneille sähköpostitse 23.03.2023. Tarjouksen jättivät määräaikaan 21.04.2023 klo 12 mennessä neljä (4) tarjoajaa: Isku Interior Oy: (Y-tunnus 18131497–2), Input Interior Oy: (Y-tunnus 2447489–2), Modeo Oy: (Y-tunnus 2028267–4) ja Futra Oy: (Y-tunnus 1013817–7).

Kaikki tarjouskilpailuun osallistuneet tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.

Tarjousten vertailu: Hankinta jaettiin osakokonaisuuksiin siten, että jokainen irtokalustetyyppi eriteltiin tarjouksessa ja tilaaja vertaili ja valitsi jokaisen irtokalustetyypin erikseen hinnan ja laadun osalta. Tarjoajalla oli mahdollisuus tarjota joko kaikkia tai yksittäisiä tuotteita. Tarjousten arviointi ja vertailu sekä valinta toteutettiin erikseen jokaiselle tarjouslomakkeessa eritellylle irtokalustetyypille. Arviointiperusteena oli hinta 30 % (Hintapisteet laskettiin kaavalla pienin tarjottu hinta/tarjottu hinta* maksimipisteet 30) ja laadun osalta 70 % (Tilaajan muodostaman arviointiryhmän arvio tuotteen soveltuvuudesta kohteeseen. Laatuosiossa arvioitiin tuotteen ergonomisuutta, säädettävyyttä, monikäyttöisyyttä, puhdistettavuutta, kestävyyttä, yleisilmettä ja värimaailmaa. Pisteet jaettiin seuraavasti; 70/50/30/15/0).

Tuotekohtainen tarjousvertailu on päätöksen liitteenä (liite 1). Hankinnan kokonaisarvo sitoumuksetta on noin 260 500 €.

Tuomi Logistiikka Oy:n hankinta-asiantuntija Antti Mustalahden päätösehdotus on, että Etelä-Hervannan koulun perusopetuksen toimistotilojen kalusteet hankitaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneiltä yrityksiltä liitteenä olevan tuotekohtaisen tarjousvertailun mukaisesti (alv 0%). Hankinnan kokonaisarvo sitoumuksetta on noin 260 500 €.

 

Päätös

Päätetään, että Etelä-Hervannan koulun perusopetuksen toimistotilojen kalusteet hankitaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneiltä yrityksiltä liitteenä olevan tuotekohtaisen tarjousvertailun mukaisesti (alv 0%). Hankinnan kokonaisarvo sitoumuksetta on noin 260 500 €. Sopimus syntyy vasta tilausvahvistuksella. Tämä sopimus sitoo Tampereen kaupunkia vasta, kun siitä tehty päätös on saanut lainvoiman.

Allekirjoitus

Perusopetuksen johtaja Kristiina Järvelä