§ 76 Liikennevalojen saneeraus- ja tietoliikennetöiden tilaaminen 13 liittymään

Lataa  Kuuntele 

TRE:3683/02.07.01/2023

Päätöspäivämäärä

4.8.2023

Päätöksen tekijä

Johtaja, kaupunkiympäristön palvelualue

Valmistelijan yhteystiedot

projektipäällikkö Mika Kulmala, puh. 0503826455, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johtaja Mikko Nurminen, puh. 040 801 2665, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Liikennevalojen saneeraustöitä tehdään vuosittain järjestelmän toimivuuden turvaamiseksi. Saneerausten yhteydessä tehdään kalustouusintoja ja -lisäyksiä tarpeen mukaan ja laajennetaan tarpeen mukaan tietoliikenneverkkoa. Lisäksi tehdään liikennetekninen tarkastelu ja päivityksiä ohjausohjelmiin.

Kaupunkiympäristön palvelualue on pyytänyt kokonaishintatarjousta saneeraustöistä kalusteineen ja tietoliikennetöineen vuosien 2023 ja 2024 aikana saneerattaviin 13 liikennevaloliittymään. Kohteet ovat hyväksytyn vuosisuunnitelman kohteita. Tarjouspyyntö lähetettiin katujen ja yleisten alueiden valaistus-, tietoliikenne-, liikennevalo- ja sähköjärjestelmien rakentamispalveluiden neljälle puitesopimuskumppanille. Puitesopimus on kilpailutettu vuonna 2022, TRE:6509/02.07.01/2021.

Tarjouspyynnössä määriteltiin valittavan urakoitsijan valintaperusteeksi 13 kohteen ja niihin liittyvien tietoliikennetöiden yhteenlaskettu edullisin vertailuhinta. Vertailuhinta laskettiin kohteiden ja tietoliikennetöiden yhteenlasketun kiinteän kokonaishinnan perusteella. Tarjousten vertailuhinnat muodostuivat seuraavasti:

• Tampereen Vera Oy: Vertailu- ja urakkahinta 724 135,88 euroa (alv 0 %)

• Normivalaistus Oy: Vertailu- ja urakkahinta 659 880,00 euroa (alv 0 %)

• Destia Oy, Rakennustekniset palvelut: Vertailu- ja urakkahinta 657 300 euroa (alv 0 %)

• Eltel Networks Oy: Ei tarjousta

 

Halvimman tarjouksen jätti Destia Oy, rakennustekniset palvelut, jonka 11.7.2023 päivätty vertailuhintainen tarjous ja urakkahinta oli 657 300 euroa (alv 0 %). 

Tarjous jakautuu liittymittäin seuraavasti:

• Paasikivenkatu - Laiturikatu - Mustalahdenkatu (338/342): 42 000 euroa (alv 0 %)

• Tammelan puistokatu - Pohjolankatu (406): 32 500 euroa (alv 0 %)

• Kalevantie - Takojankatu (505): 27 500 euroa (alv 0 %)

• Kuokkamaantie - Jokipohjantie (517): 24 300 euroa (alv 0 %)

• Pispalan valtatie - Tahmelan viertotie (543): 27 000 euroa (alv 0 %)

• Hatanpään valtatie - Vihilahdenkatu - Lokomonkatu (578): 39 700 euroa (alv 0 %)

• Aitolahdentie - Heikkilänkatu - Mäentakusenkatu (610): 58 500 euroa (alv 0 %)

• Sammon valtatie - Uudenkylänkatu - Aarikkalankatu - kauppakeskus (632 & 584): 41 000 euroa (alv 0 %)

• Sammon valtatie - Alasniitynkatu (635): 28 500 euroa (alv 0 %)

• Santaharjuntie - Turtolankatu - Kirkonmäenkatu (639): 39 000 euroa (alv 0 %)

• Lempääläntie - Koivistontie (702): 40 000 euroa (alv 0 %)

• Lempääläntie - Ekankulma (725): 24 500 euroa (alv 0 %)

• Lahdenperänkatu - Viinikankatu (753): 36 000 euroa (alv 0 %)

 

• Liikennevaloliittymien yhteydessä tehtävät tietoliikennetyöt: 197 300 euroa (alv 0 %)

Päätös

Liikennevalojen saneeraus- ja tietoliikennetyöt 13 liittymään tilataan Destia Oy:n rakennusteknisiltä palveluilta 11.7.2023 päivätyn tarjouksen mukaisesti kokonaishintaan 657 300 euroa (alv 0 %).

Sovittua hintaa ei saa ylittää ilman tilaajan kanssa tehtyä kirjallista sopimusta.

Palveluntarjoaja on velvoitettu pitämään laskutuksesta seurantaa.

Kaupunkiympäristön palvelualueen vastuuhenkilönä tässä hankkeessa toimii projektipäällikkö Mika Kulmala.

Työt tehdään vuosien 2023 ja 2024 aikana.

Allekirjoitus

Johtaja Mikko Nurminen