§ 1 Tredun turvatekniikan laitteiden ja asennusten hankintasopimuksen jatkaminen optiokaudella

Lataa  Kuuntele 

TRE:97/02.07.01/2023

Päätöspäivämäärä

16.1.2024

Päätöksen tekijä

Palvelupäällikkö, ammatillinen koulutus

Valmistelijan yhteystiedot

Tukipalvelupäällikkö Janne Nurminen, puh. 050 5175487, suunnittelija Sami Alijärvi, puh. 0500 831778, hankintasuunnittelija Piritta Simonen, puh. 040 8687664, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Palvelupäällikkö Tuula Grönfors, puh. 040 1374147, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen seudun ammattiopisto Tredun palvelupäällikkö on päättänyt 13.2.2023 § 2, että sopimus Tredun eri toimipisteisiin toteutettavista turvatekniikan laitteiden ja asennusten hankinnasta tehdään sopimuskaudeksi 1.5.2023 – 30.4.2024 Pirkan Verkkopalvelu Oy:n (Y-tunnus 1019092-8) kanssa. Päätöksen mukaisesti sopimusta on mahdollisuus jatkaa yhden (1) vuoden optiokaudella.

Palveluntuottajalta on tiedusteltu sähköpostitse halukkuutta jatkaa sopimusta yhden (1) vuoden optiokaudella alkuperäisin ehdoin. Palveluntuottaja on ilmoittanut halukkuutensa jatkaa sopimusta muilta osin alkuperäisin ehdoin, mutta ehdottaen mahdollisuutta tilanteen tarkastamiseen, mikäli Avigilon-laitteiden valmistaja nostaa laitehintoja.

Edellä mainittuun viitaten esitetään, että sopimusta jatketaan Pirkan Verkkopalvelu Oy:n (Y-tunnus 1019092-8) kanssa yhden (1) vuoden optiokauden ajan alkuperäisen sopimuksen mukaisin ehdoin ajalla 1.5.2024 – 30.4.2025. Mikäli Avigilon-laitteiden valmistaja nostaa laitehintoja, voidaan hinnoittelusta tarvittaessa neuvotella vielä erikseen. Alennusprosentti voimassaolevaan hinnastoon on alkuperäisen sopimuksen mukainen.

Palvelupäällikön päätösvalta arvoltaan alle 100 000 euron irtaimen omaisuuden sekä palvelujen hankintaan perustuu palvelualueen johtajan päätökseen 15.12.2023 § 160. Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen toimintasääntö. (Toimintasäännön liite: Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtajan toimivallan siirtäminen 1.1.2024 alkaen.)

Päätös

Esityksen mukaisesti Tampereen seudun ammattiopisto Tredun eri toimipisteissä toteutettavien turvatekniikan laitteiden ja asennusten hankintasopimusta jatketaan päätöksen 13.2.2023 § 2 mukaisesti Pirkan Verkkopalvelu Oy:n (Y-tunnus 1019092-8) kanssa optiokaudeksi 1.5.2024 – 30.4.2025 alkuperäisin ehdoin. Mahdollisesta laitehintojen muutoksesta voidaan tarvittaessa neuvotella vielä erikseen.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo optiokaudella on sitoumuksetta noin 30 000 euroa.

Allekirjoitus

Palvelupäällikkö Tuula Grönfors

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.