§ 3 Taloyhtiöiden pyöräpysäköinnin kehittäminen Tampereella -projekti

Lataa  Kuuntele 

TRE:1047/02.04.01/2024

Päätöspäivämäärä

5.3.2024

Päätöksen tekijä

Suunnittelujohtaja, Kaupunkiympäristön palvelualue

Valmistelijan yhteystiedot

Projektipäällikkö Sanna Ovaska,​ puh. 040 801 3125,​ etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Suunnittelujohtaja Jukka Lindfors,​ puh. 050 559 4139,​ etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Projektin tavoitteena on kehittää taloyhtiöiden pyöräpysäköintiä. Projektissa tarkastellaan, millaisia ratkaisuja taloyhtiöiden pyöräpysäköinnin järjestämiseen on olemassa ja miten kaupunki voi pysäköintiä ohjata. Lisäksi suunnitellaan pyöräpysäköinnin toteutusratkaisu 2–3 pilottikohteeseen. Projekti toteuttaa pyöräliikenteen kehitysohjelman toimenpiteitä.

Kaupunkiympäristön palvelualueen toimintasäännön 5 §:n mukaan projektin toteutuspäätös kuuluu suunnittelujohtajan tehtäviin.

Projektin kokonaiskustannusarvio on 46 444 euroa,​ josta ulkopuolisen rahoituksen osuus on 25 000 euroa ja Tampereen kaupungin osuus on 21 444 euroa.

Projektille on myönnetty 31.1.2024 Traficomin liikkumisen ohjauksen valtionavustus 25 000 euroa TRAFICOM/661317/05.03.162.01/2023. Tampereen kaupungin rahoitusosuudesta 21 444 euroa vastaa liikennejärjestelmän suunnittelu -​yksikkö.

Projektin toteuttamisaika on 1.2.2024–28.2.2025. Rahoitus on käytettävissä 28.2.2025 saakka.

Projektin operatiivinen omistaja on suunnittelupäällikkö Ari Vandell ja projekti toteutetaan Tampereen kaupungin liikennejärjestelmän suunnittelu -​ yksikössä. Projektipäällikkönä toimii projektipäällikkö Sanna Ovaska ja projektiryhmään nimetään lisäksi liikenneinsinööri Timo Seimelä ja erikoissuunnittelija Jukka Uusitalo.

Taloushallinnon yhteyshenkilö on projektiasiantuntija Jaana Hautala konsernihallinnon tukipalveluista.

Projektipäällikön ja projektiryhmän jäsenten esihenkilönä toimii suunnittelupäällikkö Ari Vandell ja taloushallinnon yhteyshenkilön esihenkilönä hänen vakituinen esihenkilönsä.

Menojen ja tulojen hyväksyntäoikeus ja tilaamisoikeudet projektiin liittyvissä asioissa määrittyvät projektin omistavan yksikön tilaamisoikeuksien mukaisesti. Projektiin liittyvien laskujen asiatarkastus kuuluu projektipäällikölle. Projektissa noudatetaan Tampereen kaupungin hankintaohjeistusta,​ taloudenhoidon konsernimääräystä ja projektiohjeistusta.

Päätös

Taloyhtiöiden pyöräpysäköinnin kehittäminen Tampereella -​projekti toteutetaan ajalla 1.2.2024–​28.2.2025 Tampereen kaupungin liikennejärjestelmän suunnittelu -​yksikössä.

Projektin kokonaiskustannusarvio on 46 444 euroa,​ josta ulkopuolisen rahoituksen osuus on 25 000 euroa ja Tampereen kaupungin osuus on 21 444 euroa. Projektille on myönnetty 31.1.2024 Traficomin liikkumisen ohjauksen valtionavustus 25 000 euroa TRAFICOM/661317/05.03.162.01/2023. Tampereen kaupungin rahoitusosuudesta 21 444 euroa vastaa liikennejärjestelmän suunnittelu -​yksikkö. Rahoitus on käytettävissä 28.2.2025 saakka.

Projektin operatiivinen omistaja on suunnittelupäällikkö Ari Vandell. Projektipäälliköksi nimetään Sanna Ovaska ja projektiryhmään nimetään lisäksi liikenneinsinööri Timo Seimelä ja erikoissuunnittelija Jukka Uusitalo. Projektin kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 111853 ja projektin SAP-​tunnus on H1110_​24_​01.

Allekirjoitus

Suunnittelujohtaja Jukka Lindfors

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.