§ 3 Ceepos-aineistojen MonetArkistoinnin pienhankinta Monetra Pirkanmaa Oy:ltä

Lataa  Kuuntele 

TRE:4935/02.07.01/2023

Päätöspäivämäärä

21.3.2024

Päätöksen tekijä

Johtaja, digitalisaatio ja tietohallinto

Valmistelijan yhteystiedot

ICT-palveluvastaava Mika Karetie, puh. 041 7313249, etunimi.sukunim@tampere.fi 

Lisätietoja päätöksestä

Johtaja Maria Nikkilä, puh. 040 5811477, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Monetra Pirkanmaa Oy tuottaa kassapäätepalvelua Tampereen kaupungille Ceepos-järjestelmällä. Järjestelmän palvelimet ovat sijainneet Tampereen kaupungin perustietotekniikkapalveluiden alihankkijan konesalissa. Palvelinten tuki on päättymässä ja niiden vaihto on ajankohtainen. Monetra hankkii jatkossa palvelinpalvelun alihankkijaltaan.

Monetra Pirkanmaa Oy antoi 6.3.2024 tarjouksen Tampereen kaupungin Ceepos kassa-aineiston arkistoinnin siirrosta InvoiceReady-palvelimelta ja integraatiosta MonetArkistoon sekä MonetArkiston käyttöönotosta ja palvelusta. Migraation ja MonetArkiston käyttöönoton arvonlisäveroton kertahinta on 12 000 euroa. MonetArkiston jatkuvan palvelun arvonlisäveroton hinta on 94 euroa kuukaudessa sisältäen viisi (5) MonetArkiston katselulisenssiä sekä järjestelmän ylläpidon, tukipalvelun ja käyttöoikeushallinnan.

Hankinnan ennakoitu arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta. ​

Taloudenhoitoa koskevan konsernimääräyksen mukaan Monetra Pirkanmaa Oy tuottaa taloushallinnon palvelut konsernihallinnolle ja yksiköille Monetran ja kaupungin välisen palvelusopimuksen mukaisesti (TRE:140/00.01.01/2022).

Esitetään, että MonetArkiston jatkuva palvelu lisätään kaupungin ja Monetra Pirkanmaa Oy:n väliseen palvelusopimukseen toistaiseksi voimassa olevana.

Tampereen kaupungin konsernihallinnon toimintasäännön (konsernijohtaja 27.2.2024 § 46) liitteen 1 mukaan Digitalisaatio ja tietohallinto -ryhmän johtaja vastaa ja päättää Tampereen kaupungin ICT-hankinnoista ja ICT-sopimuksista vuosisuunnitelman rajoissa.

Päätös

Hankitaan Ceepos-aineistojen MonetArkistointi Monetra Pirkanmaa Oy:ltä (2930111-4).

MonetArkiston jatkuva palvelu lisätään kaupungin ja Monetra Pirkanmaa Oy:n väliseen palvelusopimukseen toistaiseksi voimassa olevana.

Hankinnasta aiheutuva arvonlisäveroton kertakulu 12 000 euroa kohdennetaan PRR-osalle K1130_19_005 ja jatkuvan palvelun kulu 94 euroa kuukaudessa PRR-osalle J1130_19_021.

Allekirjoitus

Maria Nikkilä, johtaja, digitalisaatio ja tietohallinto

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.