§ 4 Tampereen kaupungin kulttuuripalvelujen markkinointitoimenpiteet 2024

Lataa  Kuuntele 

TRE:1549/00.04.00/2024

Päätöspäivämäärä

27.3.2024

Päätöksen tekijä

Johtaja, kilpailukyky ja innovaatiot

Valmistelijan yhteystiedot

Markkinointiasiantuntija Ulla Pietiläinen, etunimi.sukunimi@tampere.fi / projektipäällikkö Anni Joela, puh. +358407219867, etunimi.sukunimi@tampere.fi / kilpailukykyjohtaja Iina Ojala, puh. +358408016189, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Johdon assistentti Kirsi Nyman, puh. 040 355 9107, kirsi.s.nyman@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen kaupungin strategisena tavoitteena on olla luovien ihmisten koti ja houkutella elämysten äärelle ympäri vuoden. Tampere haluaa olla tunnettu kansallisen ja kansainvälisen tason tapahtumien ja kulttuurin keskittymänä.

Tampereen kaupungin Kilpailukyky ja innovaatiot -ryhmän Suhdetoiminta- ja markkinointiyksikkö vastaa kaupunkimarkkinoinnin kaupunkitasoisesta strategisesta ohjauksesta ja kaupungin yhteisten poikkileikkaavien markkinointiaineistojen toteuttamisesta toimijoiden yhteiskäyttöön sekä vastaa Tampereella järjestettävien merkittävien kaupunkitapahtumien ja kv. tapahtumien markkinoinnin tukemisesta. Lisäksi suhdetoiminta ja markkinointi voi toteuttaa kohdennettuja markkinointikampanjoita erikseen sovittuihin kohteisiin. 

Tampereen kaupunki tuottaa strategisten tavoitteiden mukaisesti laaja-alaisesti vetovoimaisia kulttuuripalveluita.  Kulttuuripalvelujen markkinointi tukee omalta osaltaan Tampereen kaupungin vetovoimaisuutta ja tarjonnan tunnettuutta. Kaupunkimarkkinointi osallistuu kulttuuripalvelujen markkinoinnin tukemiseen vuoden 2024 aikana erikseen sovittavissa toimenpiteissä. Kyse on Tampereen kaupungin sisäisestä yhteistyön muodosta. Vuoden 2024 aikana kulttuuripalvelujen markkinointia tuetaan kokonaisuudessaan maksimissaan 40 000 eurolla (alv. 0%). 

Markkinointitoimenpiteiden suunnittelun sekä hankintojen ja yhteistyösopimusten laadinnasta, koordinaatiosta ja säilyttämisestä vastaa kulttuurin palveluryhmä. Yhteyshenkilönä palveluryhmässä toimii markkinointi- ja viestintäsuunnittelija, jota tehtävää tällä hetkellä hoitaa Marjo Vihavainen. Kulttuurin palveluryhmän hallinto on tehnyt yhteistyötä eri toimintayksiköiden kanssa valmistelun ja hankintojen osalta. Käytännön koordinaatio on perusteltua toteuttaa mahdollisimman läheltä palvelutuotantoa, joka tuntee kyseisen toimialan parhaiten.

Kaupunkimarkkinoinnin rahoituksella on suunniteltu toteutettavan mediaostoja eri markkinointikanaviin sekä markkinointimateriaalin tuotantoa. Lisäksi osallistutaan Visit Tampereen koordinoimaan alueen yhteiseen matkailumarkkinointiin. Yhteismarkkinoinnilla tavoitellaan suurempaa vaikuttavuutta kuin eri toimijoiden yksittäisillä toimenpiteillä.

Yksittäiset toimenpiteet hankitaan kaupungin normaaleja käytäntöjä noudattaen ja niiden laskutus kohdennetaan kaupunkimarkkinoinnin kustannuspaikalle 113225. Kaupunkimarkkinoinnin osalta yhteistyön koordinaatiosta vastaa markkinointiasiantuntija, jota tehtävää tällä hetkellä hoitaa Ulla Pietiläinen.

Kilpailukyky ja innovaatiot -ryhmän johtajan päätösvalta asiassa perustuu konsernijohtajan päätökseen 1.3.2024 § 46 (konsernijohtajan toimivaltaan kuuluvan asian siirtäminen viranhaltijan ratkaistavaksi). Konsernihallinnon tulojen ja menojen hyväksyjät sekä tilausoikeudet 1.3.2024.

Päätös

Tampereen kulttuuripalvelujen vuoden 2024 markkinointitoimenpiteitä tuetaan maksimissaan 40 000 eurolla (alv. 0%).

Yksittäisten toimenpiteiden määrittelystä, tilaamisesta ja hankinnoista vastaa kulttuurin palveluryhmä kaupungin normaalien käytäntöjen mukaisesti. Näiden toimenpiteiden osalta laskutus kohdistetaan kaupunkimarkkinoinnin kustannuspaikalle 113225 maksimissaan 40 000 euroon asti.

Allekirjoitus

Johtaja, kilpailukyky ja innovaatiot

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusta tai valitusta ei saa tehdä päätöksestä, joka koskee:

-vain valmistelua tai täytäntöönpanoa (KuntaL 136 §)
-virka- tai työehtosopimuksen tulkintaa tai soveltamista ja viranhaltija on jäsenenä viranhaltijayhdistyksessä, jolla on oikeus panna asia vireille työtuomioistuimessa (KVhl 50 § 2 mom.)
-etuosto-oikeuden käyttämättä jättämistä (EtuostoL 22 §)
-varhaiskasvatuslain 57 §:n mukaista huomautusta tai huomion kiinnittämistä (Varhaiskasvatuslaki 63 § 2 mom.)