§ 1 Oppisopimuskoulutuksen pienhankinta, energia-alan ammattitutkinto

Lataa  Kuuntele 

TRE:1992/02.07.01/2024

Päätöspäivämäärä

19.4.2024

Päätöksen tekijä

Oppisopimuspäällikkö, ammatillinen koulutus

Valmistelijan yhteystiedot

Koulutustarkastaja Osmo Tahvanainen, puh. 050 442 0353 , etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Oppisopimuspäällikkö Liisa Klinge, puh. 050 540 5309, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Tampereen kaupunki,​ Tampereen seudun ammattiopisto Tredun oppisopimuspalveluista on tiedusteltu oppisopimusmuotoisen Energia-​ alan ammattitutkinto koulutusta. Tutkinto ei ole Tredun järjestämisluvassa ja se hankitaan laajennetun oppisopimuskoulutuksen järjestämistehtävän luvalla. Hankintaa ei ole tarkoituksenmukaista kilpailuttaa,​ koska tarjouskilpailussa mahdollisesti saavutettavat paremmat hinta-​ tai muut ehdot eivät oletettavasti ylitä kilpailun järjestämisestä aiheutuvia kustannuksia.

Esitetään,​ että Energia-​alan ammattitutkinto koulutus ja näytöt haankitaan AEL-​Amiedusta,​ Y-​ tunnus 2918298-​ 7. Hankinnan arvonlisäveroton hinta on enintään 18 200 €. Opiskelijakohtainen arvonlisäveroton hinta määrittyy henkilökohtaistamisen mukaisesti. Sopimuskausi on 22.4.2024 -​ 31.12.2025. Opiskelijamäärä on neljä (4).

Kyseessä on julkisista hankinnoista säädetyn lain 25 §:n, liitteen E mukaisen palveluhankinnan kansallisen kynnysarvon alittava hankinta, johon ei sovelleta hankintalakia. Kyseessä on pienhankinta.

Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman. Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi vasta päätöksenteon jälkeen ja asiakirjat ovat liikesalaisuuksia lukuun ottamatta julkisia sopimuksen tekemisen jälkeen sekä asianosaisjulkisia hankintapäätöksen jälkeen (laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta 621/1999).

Asiakirjoja säilytetään sähköisessä muodossa Tampereen seudun ammattiopistossa.

Oppisopimuspäällikön päätösvalta asiassa perustuu palvelualueen johtajan päätökseen 20.2.2024 §19 Elinvoima palvelualueen toimintasääntö. (Toimintasäännön liite: Elinvoiman palvelualueen johtajan toimivallan siirtäminen 1.3.2024 alkaen.)

Päätös

Hankinta Energia-​alan ammattitutkinto tutkintokoulutuksen ja näyttöjen järjestämisestä tehdään AEL-​Amiedusta (Y-​ tunnus 3008326-​5). Sopimuskausi on 22.4.2023 -​ 31.12.2025 aloittavat neljä (4) opiskelijaa. Arvonlisäveroton opiskelijakohtainen hinta määrittyy henkilökohtaistamisen perusteella. Hankinnan arvonlisäveroton kokonaishinta on enintään 18 200 €. Opiskelijamäärä on 4.

Sopimus voidaan tehdä, kun hankintapäätös on lainvoimainen. Hankintapäätös sitoo kaupunkia vasta, kun hankintasopimus on allekirjoitettu.

Allekirjoitus

Oppisopimuspäällikkö Liisa Klinge

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.