§ 16 Taittopalveluiden hankinta Haru Creative Oy:ltä vuodeksi 2024

Lataa  Kuuntele 

TRE:2284/02.07.01/2024

Päätöspäivämäärä

30.4.2024

Päätöksen tekijä

Johtaja, kilpailukyky ja innovaatiot

Valmistelijan yhteystiedot

Asiakkuuspäällikkö Laila Walldén, puh. 040 6838789, etunimi.sukunimi@tampere.fi , Asiakkuuspäällikkö Pia Helminen, etunimi.sukunimi@tampere.fi,  puh.040 706 6448

Lisätietoja päätöksestä

Johdon assistentti Kirsi Nyman, puh. 040 355 9107, kirsi.s.nyman@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Kongressipalveluiden hakuasiakirjojen taittopalvelu liittyy kongressien houkutteluun Tampereelle.
Kongressipalvelut on ollut aiemmin sijoitettuna Visit Tampereelle ja taittopalvelut on hankittu Haru Creative Oy:ltä. Kongressipalvelut siirtyivät Visit Tampere Oyltä kaupungin omaksi toiminnaksi vuoden 2024 alusta alkaen. Toiminnan jatkuvuuden ja käynnissä olevien projektien loppuun saattamiseksi on tarkoituksenmukaista käyttää samaa palveluntarjoajaa vuoden 2024 loppuun asti.

Vuoden 2024 aikana kartoitetaan puitesopimuskumppaneita ja kongressipalveluiden taittopalveluissa siirrytään käyttämään puitesopimuskumppaneita asteittain vuoteen 2025 mennessä.

Tapahtumapalveluiden kongressipalvelut on pyytänyt Haru Creative Oy:ltä Y-tunnus:3195241-8). Ko. yrityksellä on useamman vuoden kokemus palvelusta, ja laatu on vastannut kongressipalveluiden tarpeita.

Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta. ​

Hankinnan arvo on vuositasolla enintään 8000 euroa. Arvio perustuu vuoden 2023 ja 2022 aikana tilattuihin vastaaviin palveluihin. Kongressihakujen jatkuvuuden takaamiseksi palvelu hankitaan yritykseltä, joka on työstänyt dokumentteja jo kongressipalveluiden ollessa sijoitettuna Visit Tampereelle. Palvelun laatu on vastannut tarpeita ja hintataso vastaa alan yleistä hintatasoa.

Olemassa olevien hakudokumenttien muokkaus ja räätälöintityön hinta 80 €/h.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999).  Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa. ​

Palvelu voidaan tilata  aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman. ​

Konsernihallinon toimintasäännön (1.3.2024) liitteen 1 mukaisesti ryhmän johtaja päättää tavaroiden ja palveluiden hankinnasta enintään 60 000€ asti sekä sopimusten hyväksymisestä vuosisuunnitelman rajoissa.

Päätös

Kongressipalveluiden hakumateriaalien taittopalvelut hankitaan Haru Creative Oy:ltä (Y-tunnus: 3195241-8) vuoden 2024 loppuun asti.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta enintään 8000 euroa sopimuskauden aikana.

Kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 113513, tapahtumapalvelut.

Pienhankinnan vastuuhenkilönä toimii kilpailukykyjohtaja Iina Ojala. 

 

 

Allekirjoitus

Johtaja Teppo Rantanen

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.