§ 67 Siirrettävän esiintymislavan pienhankinta Etelä-Hervannan kouluun

Lataa  Kuuntele 

TRE:4907/02.07.01/2024

Päätöspäivämäärä

19.11.2024

Päätöksen tekijä

Opetusjohtaja, Hervannan, Kaukajärven, Linnainmaan, Kämmenniemen ym. koulupolut

Valmistelijan yhteystiedot

 Rehtori Matti Annala p. 050 464 8462, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Opetusjohtaja Ville Raatikainen, puh. 040 576 8949, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätös

Esiintymislava Etelä-Hervannan kouluun hankitaan Pågå Oy:tlä, Y-tunnus 1054547-7. Hankinnan arvo on 8151,50 (ALV 0%).

Hankinnan kustannukset maksetaan PRR-osalta IO1310_PO_EHervanta_2023.

 

Päätöksen perustelut

Etelä-Hervannan koulun toiminta edellyttää siirrettävän esiintymislavan hankkimista koulun liikuntasaliin.

Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1 kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta. ​

Pienhankinta on mahdollista tehdä ilman kilpailuttamista, mikäli hankinta on arvoltaan vähäinen tai kilpailuttaminen on muutoin epätarkoituksenmukaista.
Kyseessä on hankintaohjeen mukainen rajoitettu menettely.

Kyseisen tuotteen toimittajia on erittäin vähän, joten tarjouspyyntö kohdennettiin niille toimijoille, joilta tuote oli hankittavissa. Etelä-Hervannan koulun rehtori pyysi tarjousta kahdelta eri toimittajalta, DPJ Workspace AB:lta ja Pågå Oy:ltä.
Molemmat toimittajat pystyvät toimittamaan vaadittavalla aikataululla halutun esiintymislavan. Saatujen tarjousten perusteella Pågå Oy:n tarjoama esiintymislava täytti parhaiten vaaditut kriteerit.

Esiintymislava​n hankintahinta on 8151,50 euroa (ALV 0%) ja se tilataan yritykseltä Pågå Oy, Y-tunnus 1054547-7. Hankintahintaan sisältyy esiintymislavan toimituskulut.

Tilaus hakinnasta voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tekemisestä sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa. ​

Sivistyspalvelujen palvelualueen johtaja on 31.10.2024 § 91 päättänyt sivistyspalvelujen palvelualueen toimintasäännöstä ja sen liitteenä olevista toimivallan siirroista. Opetusjohtaja päättää 10 000 tuhanteen euroon asti irtaimen omaisuuden sekä palvelujen hankintaan, luovuttamiseen ja vuokraukseen sekä sopimusten hyväksymiseen lautakunnan vuosisuunnitelman rajoissa lukuun ottamatta salkkuprojekteja (HS § 37 kohta 4), kukin johtamansa toiminnan osalta.

Allekirjoitus

Opetusjohtaja Ville Raatikainen

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

 

Päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi tehdä kirjallisen julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 132 §:n mukaisen hankintaoikaisun tai kuntalain (410/2015) 134 §:n mukaisen oikaisuvaatimuksen. Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi tehdä tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen voi lisäksi tehdä kunnan jäsen.

Oikaisuviranomainen

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain mukaista hankintaoikaisua haetaan Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta hankintapäätöksen tehneeltä viranomaiselta ja kuntalain mukaista oikaisua haetaan päätösotteen Muutoksenhakuviranomainen-kohdassa mainitulta toimielimeltä.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki/Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B
PL 487
33101 Tampere

Hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla: kirjaamo@tampere.fi. Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn hankintaoikaisun tai oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Määräaika

Hankintaoikaisu ja oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
 
Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimukseen on merkittävä oikaisua vaativan ja kirjelmän laatijan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.