§ 72 Vieraanvaraisuuden osoittaminen Ruotsin konsulien ja Ruotsin suurlähetystön vuotuisen kongressin osallistujille 8.5.2026

Lataa  Kuuntele 

TRE:3466/00.04.02/2025

Päätöspäivämäärä

16.6.2025

Päätöksen tekijä

Pormestari

Valmistelijan yhteystiedot

Suhdetoimintakoordinaattori Erika McSherry, p. 040 758 1724, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Pormestarin sihteeri Anne Valtakari, p. 050 484 0040, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Päätöksen perustelut

Ruotsin konsulien ja Ruotsin suurlähetystön vuotuinen kongressi järjestetään Tampereella 8.5.2026. Ruotsin konsuleilla on yli 50-vuotinen yhdistys, joka järjestää tapaamisen joka vuosi eri Suomen kaupungeissa. Edellisiä kaupunkeja ovat mm. Pietarsaari (2025), Hanko (2024), Helsinki (2023), Joensuu (2022), Oulu (2021). Näiden tapahtumien yhteydessä järjestetään juhlatilaisuus, jossa suurlähettiläs jakaa jakovuorossa olevat Ruotsin valtion kunniamerkit. Ruotsin konsulit ovat alueensa merkittäviä elinkeinoelämän, politiikan ja yhteiskuntaelämän vaikuttajia, jonka lisäksi tähän vuositapaamiseen ovat kutsuttuja myös aiemmat konsulit.

Myöntämisperusteet:
- tapahtuma, joka lisää Tampereen kaupungin kansainvälistä tunnettuutta, näkyvyyttä ja verkostoja mm. kulttuurin, kasvatuksen ja opetuksen, urheilun, elinkeinoelämän ja tieteellisen tutkimuksen aloilla.
(Tampereen kaupungin vieraanvaraisuuden ja edustustilaisuuksien periaatteet)

Hallintosäännön 31 § kohtien 7 ja 10 mukaisesti pormestari päättää kaupungin edustustilaisuuksien ja juhlaliputuksen järjestämisestä sekä vieraanvaraisuuden periaatteista sekä kaupungin edustustilojen käytöstä.

Päätös

Ruotsin konsulien ja Ruotsin suurlähetystön vuotuisen kongressin osallistujille tarjotaan kaupungin illallinen Raatihuoneella 8.5.2026.

Illallisen kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 113272 Raatihuone, sisäinen tilaus 20623 Edustusmenot

Kaupungin emäntä / isäntä vahvistetaan lähempänä tilaisuuden ajankohtaa.

Allekirjoitus

Pormestari Ilmari Nurminen

Organisaatiotieto

Tampere

Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusohje

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.

Kuntien yhteisen toimielimen päätökseen saa oikaisuvaatimuksen tehdä myös sopimukseen osallinen kunta ja sen jäsen.

Oikaisuviranomainen

Oikaisua haetaan päätösotteessa mainitulta muutoksenhakuviranomaiselta.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki
Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B, PL 487
33101 Tampere

Oikaisun voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla kirjaamo@tampere.fi

Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimus

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen.

Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.