Päätöksen perustelut
Hankinta toteutetaan Compass Group Finland Oy:ltä, joka tarjoaa tiloja ja catering-palveluita. Hankinta sisältää Ravintola Valtatie 30:n tilojen käytön perjantaina 28.11.2025. Tila ja palvelut hankitaan Tampereen kaupungin konsernihallinnon pikkujoulutilaisuutta varten.
Strateginen ohjaus ja konsernipalvelut -ryhmä pyysi Compass Group Finland Oy:ltä tarjousta pikkujoulutilaisuutta varten.
Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 § 1 mom. 1-kohdassa säädetyn kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Tampereen kaupungin hankintaohjetta.
Hankintaa varten tuotettiin kevennetty kilpailutus sähköpostitse seitsemälle eri palveluntarjoajalle. Varsinaista tarjouspyyntöä ei ole lähetetty. Kevyellä kilpailutuksella pystyttiin varmistumaan oikeasta hintatasosta ja palvelun laadusta. Valittu palveluntarjoaja valittiin päivämäärän ja hinnan mukaan.
Compass Group Finland Oy:n tarjous pikkujoulutilaisuudelle Ravintola Valtatie 30:ssa 28.11.2025 sisältää tilan käytön, buffetmenun (38,50 €/hlö), alku- ja ruokajuomat veloitettuna kulutuksen mukaan, erikoisruokavaliot lisämaksusta (+4 €/hlö), henkilökunnan palvelut klo 24 asti (ylityö veloitetaan erikseen), järjestyksenvalvonnan (50,60 €/h/henkilö, min. 5 h), vapaan narikan sekä perusjouluisen somistuksen; hintoihin lisätään arvonlisävero (14 % ruoasta ja alkoholittomista juomista, 25,5 % muista palveluista), ja lopullinen henkilömäärä tulee vahvistaa 10 arkipäivää ennen tilaisuutta.
Sopimus Ravintola Valtatie 30:n tilojen käyttöön 28.11.2025 ja catering-palvelujen tuottamisesta esitetään tehtäväksi Compass Group Finland Oy:n kanssa (Y-tunnus 0873697-9).
Ennen hankintasopimuksen allekirjoitusta hankintayksikkö on tarkastanut tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:ssä mainitut selvityksen ja todistukset ennen hankintapäätöksen tekemistä tiloista ja catering-palvelujen tuottamisesta.
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Tarjous tulee julkiseksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen ja yleisesti julkiseksi, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään kaupungin sähköisessä arkistossa.
Hankinnan valmistelijoina toimivat projektiasiantuntija Nelly Lähteenmäki ja koordinaattori Jessica Stortz. Asiantuntijana toimi hankintakoordinaattori Päivi Haapaniemi.
Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.
Hankinnan arvonlisäveroton arvo on sitoumuksetta 22 512,80 euroa vuodessa eli 22 512,80 euroa sopimuskauden aikana.
Hankinnan kustannukset maksetaan konsernihallinnon kustannuspaikoilta 113220 (strateginen ohjaus ja konsernipalvelut), 113280 (digitalisaatio ja tietohallinto) ja 113227 (kilpailukyky ja innovaatiot).
Konsernihallinnon toimintasäännön delegointiliitteen (konsernijohtajan päätös 1.9.2025 § 157) mukaisesti ryhmän johtaja päättää johtamansa toiminnan osalta tavaroiden ja palvelujen hankinnoista enintään 60 000 euroon asti sekä sopimusten hyväksymisestä vuosisuunnitelman rajoissa.