Kaupunginhallitus, kokous 8.11.2021

§ 524 Lausunto Hämeenlinnan hallinto-oikeudelle asemakaavaa nro 8587 koskevan valituksen johdosta

TRE:7420/10.02.01/2021

• Nurminen Mikko, Johtaja

Kaavoitusarkkitehti Milla Hilli-Lukkarinen, puh. 044 486 3500, kaavoitusarkkitehti Marjut Lund-Rahkola, puh. 044 486 3496 ja lakimies Patricia Nikko, puh. 0400 239 710, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Kaupunginvaltuusto hyväksyi 14.6.2021 asemakaavaehdotuksen nro 8587, Lahdesjärvi, Västinginmäki. Päätöksestä on valitettu Hämeenlinnan hallinto-oikeuteen. Valituksessa on vaadittu kaupunginvaltuuston päätöksen kumoamista lainvastaisena.

Hämeenlinnan hallinto-oikeus on pyytänyt kaupungilta lausuntoa valituksen johdosta. Määräpäivä lausunnon antamiselle on 26.11.2021.

Hallintosäännön 15 §:n 24) kohdan mukaan kaupunginhallitus päättää selityksen, vastineen tai lausunnon antamisesta valtuuston päätöstä koskevan valituksen johdosta, jos kaupunginhallitus yhtyy valtuuston päätökseen. Kaupunginhallitus yhtyy kaupunginvaltuuston päätöksen 14.6.2021 § 85 lopputulokseen. Kaupunginhallitus on toimivaltainen antamaan lausunnon valituksen johdosta.

Kaavoitusarkkitehti Milla Hilli-Lukkarisen, kaavoitusarkkitehti Marjut Lund-Rahkolan ja lakimies Patricia Nikon ehdotus Hämeenlinnan hallinto-oikeudelle annettavaksi lausunnoksi on liitteenä. Ehdotuksen mukaan valitus tulee hylätä. Kaupunginvaltuuston päätös kaavan hyväksymisestä ei ole ollut lainvastainen.

Päätöksen liitteet sisältävät henkilötietoja, minkä johdosta niitä ei julkaista kaupungin internetsivuilla.

• Yli-Rajala Juha, Konsernijohtaja

Hämeenlinnan hallinto-oikeudelle annetaan liitteenä oleva lausunto.

Kokouskäsittely

Kaupunginhallitus myönsi läsnäolo- ja puheoikeuden johtaja Mikko Nurmiselle. Hän oli asiantuntijana läsnä kokouksessa asian käsittelyn aikana.

Elina Karppinen, Milla Hilli-Lukkarinen, Marjut Lund-Rahkola, Patricia Nikko