Elinvoima- ja osaamislautakunta, kokous 19.6.2024

Lataa  Kuuntele 

§ 66 Tampereen seudun ammattiopisto Tredun eräiden yksityisasiakkaille myytävien koulutusten hinnasto ja yleiset sopimusehdot 1.8.2024 alkaen (yhteistoiminta-alueen asia) 

TRE:2795/02.04.03/2024

Valmistelija

  • Viskari Kirsi, Johtaja, ammatillinen koulutus

Valmistelijan yhteystiedot

Johtaja, ammatillinen koulutus Kirsi Viskari, puh. 0400 376 420, talouspäällikkö Raija Mäkelä, puh. 050 592 7003, controller Mira Lappalainen, puh. 050 551 1890 ja suunnittelupäällikkö Johanna Järvensivu, puh. 040 517 0316, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Lisätietoja päätöksestä

Hallintosihteeri Aino Jokinen, puh. 040 801 6103, etunimi.sukunimi@tampere.fi

Perustelut

Tampereen seudun ammattiopisto Tredu toteuttaa niin sanottuna maksullisena palvelutoimintana erilaisia koulutuksia, kuten nyt vahvistettavassa hinnastossa olevia koulutuksia. Maksullisena palvelutoimintana toteutettavat koulutukset on hinnoiteltava liiketaloudellisten periaatteiden mukaan käyttäen Tampereen kaupungin kustannuslaskentaohjetta ja Tredun johtoryhmän hyväksymiä reunaehtoja ja ohjeita maksulliselle palvelutoiminnalle.

Tampereen seudun ammattiopisto Tredulla on ollut aikaisemmin käytössään kaksi hinnastoa; 1. Tredun eräiden koulutuspalveluiden hinnasto ja yleiset sopimusehdot yrityksille ja yhteisöille; sekä 2. hinnasto ulkopuolisille asiakkaille, Tredun omille opiskelijoille, Tampereen kaupungin lukioille sekä Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalveluille. 

Yritysten ja yhteisöjen hinnasto ja sopimusehdot vuodelle 2024 on päivitetty ja ne on hyväksytty elinvoima- ja osaamislautakunnassa 20.3.2024 § 37.

Tredussa on valmisteltu edellä 2. kohdassa mainittua hinnastoa eri ryhmille. Kyseinen hinnasto on päätetty purkaa pienemmiksi kokonaisuuksiksi, koska segmentit erosivat toisistaan hinnoitteluperiaatteiden ja sopimusteknisten asioiden valossa. 

Yksityisille asiakkaille myytävät erilaiset sertifikaatti- ja korttikoulutukset ovat Tredun järjestämisluvan mukaisiin tehtäviin kuulumattomia koulutuksia eli ne katsotaan taloudelliseksi toiminnaksi samalla tavalla kuin yrityksille ja yhteisöille myytävät koulutukset.

Eräiden yksityisasiakkaille myytävien koulutusten hinnasto on koottu yhdessä Tredun toimipisteiden koulutuksista vastuullisten henkilöiden kanssa. Hinnaston päivittämisen yhteydessä koulutuksille laadittiin yleiset sopimusehdot. 

Tampereen seudun ammattiopisto Tredun eräille yksityisasiakkaille myytävien koulutusten yleiset sopimusehdot, voimassa 1.8.2024 alkaen, sekä yksityisasiakkaiden koulutushinnasto, voimassa 1.8.2024 alkaen toistaiseksi, ovat tämän asian liitteinä.

Hallintosäännön 17 §:n mukaan lautakunta päättää oman tehtäväalueensa osalta palveluista ja tuotteista perittävien maksujen hyväksymisestä. 

Päätösehdotus oli

Esittelijä

  • Salmi Pekka, Johtaja

Hyväksytään liitteinä olevat

  • Tampereen seudun ammattiopisto Tredun eräiden yksityisasiakkaille myytävien koulutusten yleiset sopimusehdot 1.8.2024 alkaen, ja
  • Koulutukset yksityisasiakkaille, hinnasto 1.8.2024 alkaen toistaiseksi.
     

Hinnasto ja sopimusehdot tulevat voimaan 1.8.2024 alkaen ja ne ovat voimassa toistaiseksi.

Päätös

Päätösehdotus hyväksyttiin.

Tiedoksi

Tredu johtoryhmä, Tredu koulutuspäälliköt, Tredun koulutussuunnittelijat, Tredu talouspalvelut, Raija Möttönen/Tredu Navi, Raija Mäkelä, Henna Välimäki, Mira Lappalainen, Johanna Järvensivu 

Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusohje

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.

Kuntien yhteisen toimielimen päätökseen saa oikaisuvaatimuksen tehdä myös sopimukseen osallinen kunta ja sen jäsen.

Oikaisuviranomainen

Oikaisua haetaan päätösotteessa mainitulta muutoksenhakuviranomaiselta.

Oikaisuvaatimus tulee toimittaa osoitteella:

Tampereen kaupunki
Kirjaamo
Frenckellinaukio 2 B, PL 487
33101 Tampere

Oikaisun voi lähettää myös virallisen sähköisen asioinnin lomakkeella osoitteessa https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa tai sähköpostilla kirjaamo@tampere.fi

Tampereen kaupunki ei vastaa sähköpostilla lähetetyn oikaisuvaatimuksen tietoturvallisuudesta.

Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Tiedoksisaanti

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana. Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi, ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa tehtävän toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimus

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen.

Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa oikaisuvaatimusviranomaiselle. Oikaisuvaatimuksen tulee olla perillä oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä klo 16 mennessä. Oikaisuvaatimuksen lähettäminen postitse tai sähköisesti tapahtuu lähettäjän omalla vastuulla.